Mindenekelőtt jobb lábunkkal 364 egészséges paripát dirigálhatunk; ráadásul olyanokat, akik 5000-es fordulatszám felett nyerítenek csak fel igazán, izgalmas V6-os dallamokat énekelve, és lelkesedésük egészen 7000-ig tart, miközben a dízelnél 15 kilóval könnyebb, ám üresen így is 1830 kilós hintót úgy cibálják, mintha az egy pehelysúlyú kocsi lenne.
Számokban kifejezve ez méréseink szerint alig 5,3 (!) másodperces nulla–százas sprintidőt jelent, ami az előző BMW M3-énak felel meg, de jobb, mint a Nissan 370Z produktuma – no comment. Ja, és mindemellett a hibrid paripák papíron átlagban 7,5 helyett 7 liter naftával megelégednek. Mint általában mindennek, azért az M35h-nak is vannak árnyoldalai: a legnagyobb, hogy csomagtartója a lítium-ionos akkumulátorok helyigényének köszönhetően 500 literről mellesleg jó formája miatt egészen használható 350 literesre zsugorodott, így a legnagyobb szívfájdalmat inkább a bővíthetőség hiánya adja. Kivételes gyorsulás ide vagy oda, az M35h nem szeret száguldozni, inkább csak biztosítja a felsőbbrendűség érzetét.
Személyében egy őszinte, nyugodt luxusautót tisztelhetünk. Néhány fokkal kevesebb oldaldőlésért cserébe nem hajlandó feláldozni kellemes rugózási komfortját, és a hajtásláncát leszámítva egyik porcikájában sem szeretne sportos lenni. Inkább csak szimplán tejben-vajban füröszti utasait, akik utazásuk során megelégedetten élvezhetik a finom bőrrel bevont ülések simogatását, a remek BOSE hifiből érkező dallamokat, a gyönyörű fabetéteket (japán kőris) és a belső formaterv látványát, az utastérbe erdei illatokat keverő levegőionizátoros klíma munkájának gyümölcsét, az aktív biztonsági rendszerek hadát, valamint a rengeteg extra kényeztetését.
A felhőtlen örömök azonban sajnos csak abban az esetben érvényesek, amennyiben nem nőttek 180, maximum 185 centinél magasabbra. Ugyanis kissé rövid az első ülések ülőlapja, illetve háttámlája, az alacsony fejtámlák elkezdik lapockánkat zavarni, s mind az ajtók, mind pedig a középkonzol könyöklője kellemetlenül alacsonnyá válik. Ám 185 centiig kimondottan kényelmesek a fűthető-hűthető, puha bőrülések. A 35h hajtáslánc érdekessége, hogy párhuzamos kialakítása révén hagyományos, hétsebességes bolygóműves automata gondoskodik a fokozatcseréről, vagyis a váltás élménye megmaradt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!