Kívülről továbbra is erőteljesen az érzelmekre hat a típus, amely a KODO névre hallgató formanyelv érdeme. A Mazda3 könnyen lehet, hogy kategóriájának legdinamikusabb, legtetszetősebb megjelenését hordja magán. Belül óriási fejlődésnek lehetünk szemtanúi. De nem csak a formák és a színek tetszetősebbek, de az anyagminőség is sokat javult – a sajtóközlemény szerint szinte mindenhol puha, jó tapintású műanyagot találunk a bőr/szövet felületek mellett.
Miközben a tetővonal a dinamikus formák miatt alacsonyabb lett, az átformált, alacsonyabbra helyezett hátsó üléspadnak köszönhetően az előző generációéval megegyező méretű fejteret várhatunk. Emellett a válltér és a lábtér növekedett némiképp, amit az 50 mm-rel nagyobb szélesség és a 61 mm-rel megnyújtott tengelytáv sugall. A vezető ülőhelyét is átdolgozták a mérnökök: a sokkal nagyobb tartományban állítható szék immár jobban alátámasztja a magasabbak hátát, miközben a 100 mm-rel hátrébb kezdődő A oszlop jobb kilátást biztosít.
A motortérben a SKYACTIV technológia ismert tagjai mellett egy igazi újdonságot is találunk. Az 1,5 literes szívómotor képében az új generációs erőforrások kínálata végre kisebb méretű alternatívát is kapott, a japán piac pedig a később bemutatkozó szedánban már benzines hibrid hajtásláncot üdvözölhet. A legkisebb motorhoz is szériában jár a hatfokozatú kézi váltó. Maximális teljesítménye 100 lóerő lesz, csúcsnyomatéka pedig 150 Nm. A fogyasztásról egyelőre hallgatnak a gyáriak, de számításaink szerint 5 liter körüli étvágyra számíthatunk.
Az előzetes adatok szerint a 0–100-as sprintet 10,8 szekundum alatt tudja le a kivitel, végsebessége pedig 182 km/h lesz. Sokkal többet nem fogyaszt majd a kétliteres erőforrás sem, ami 120 és 165 lóerős kivitelben is érkezik, érdekes módon mindkét esetben 210 Nm-es csúcsnyomatékkal. Előbbihez rendelhető automataváltó is, amely a gyári adatok szerint 8,9 mp-es 0–100-as értéket 10,4-re csökkenti, 195-194 km/h-s végsebesség mellett. Az izmosabbik kizárólag kézi váltóval lesz elérhető, s 8,2 szekundumos 0–100-as sprintje mellett akár 210 km/h-val is száguldhat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!