Hivatalosan is lelepleződött az új Opel Insignia

A konkurencia folyamatos megújulása mellett az Opel zászlóshajóját sem kerülhette el a modellciklus közepén esedékes ráncfelvarrás.

Sütő Zsolt
2013. 06. 14. 5:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autó orrát természetesen új lökhárító, hűtőrács és lámpák díszítik, miközben a faron a Cascada kapcsán már megismert vonalak sugallnak lendületesebb összképet. Talán ennél is fontosabb az enteriőr és a középső műszercsoport forradalma, hiszen a jelek szerint az Opel szakemberei is meghajoltak a trendek előtt. A Mokka bemutatóján ugyanis a belsőépítészetért felelős mérnökök még azon meggyőződésüket hangoztatták, hogy „egy autó nem lehet iPod”, azaz eszük ágában sincs a dedikált gombokat kompaktabb érintőképernyős felületre cserélni.

Csakhogy mindeközben például a Ferrari az Apple kötelékeiből szívja el a szellemi tőkét, s többek között a GM-rokon Chevrolet is az innovációk útjára lépett, így aztán a rüsselsheimiek szintúgy felhagytak a különcködéssel. Legalábbis erről tesz tanúbizonyságot a középen elhelyezett 8 hüvelykes érintőképernyő.

A módosítástól a teljes műszerfal letisztultabb képet fest, s a berendezés intuitív kezelhetőségét mi sem példázhatná jobban, mint a középső „Touchpad” felbukkanása, amivel hordozható számítógépeiken a felhasználók már bizonyára megismerkedtek. Akinek azonban ez nincs ínyére, még mindig használhatja a középső érintőképernyőt, illetve a volánon elhelyezett, átformált gombokat, esetleg a hangvezérlés lehetőségét. Mindeközben az anyag- és összeszerelési minőség, illetve a hangszigetelés fejlődésével is számolhatunk, ám a hajtásláncok nem hoznak nagyobb meglepetést.

Mindenesetre a mérnökök új szoftverrel frissítették az elektromos szervokormány vezérlését, ami így nagyobb közvetlenséget ígér, s a főként hidegen és kis fordulaton kulturálatlan kétliteres CDTI dízelmotor is finomhangolást kapott. A korábbiakhoz képest a szentgotthárdi 1,6 literes benzines és dízel erőforrások debütálása bizonyos, azaz a hazai, kiegyensúlyozott benzines SIDI blokk 170 (és akár 200) hatékony paripával repíti majd a kombit és a lépcsőshátú változatokat egyaránt, miközben a hasonló hengerűrtartalmú gázolajos első ízben 136 lóerővel (320 Nm) debütálhat az Insigniában.

Noha a szentgotthárdi dízelre a bemutatót követően még nagyjából egy évet várnunk kell, előbb érkezik a szintén új fejlesztésű kétliteres, benzines SIDI turbómotor, ami 250 lóerős teljesítmény mellett 400 Nm nyomatékot állít hadrendbe. A portfólió tehát teljessé válik, s a három karosszériavariánssal kapható Insignia immár minden igényt képes kielégíteni, illetve a hibaként felrótt gomberdő rengetege is megritkult.

A kérdés már csak az, hogy az új motorok képesek-e ledolgozni azt a hátrányt, ami az alváz tetemes tömegéből adódóan rontja a márka hatékonyságbeli versenyképességét. Ebben az esetben ugyanis a kategória királyát tisztelhetjük a felfrissülő Insigniában. Az újdonság Németországban már a jövő hét péntekétől rendelhető, legkésőbb a szeptemberi bemutatót követő hetekben/hónapokban pedig hazánkba is megérkezik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.