A gyártó videón örökítette meg az építést, ahogy a szerelők a komplett aerodinamikai csomaggal, a légterelővel és a beállításokkal bíbelődnek. Igaz, a teljes folyamatot nem mutatják meg.
Ahogy ilyenkor lenni szokott, a Seat kompakt Golf-átirata leginkább csak a formájában osztozik a versenyautóval, bár a funkcióval bíró erőteljes optikai elemek már itt is alaposan élénkítik a képet.
Az elöl-hátul 1,95 méter nyomtávúra hízott, 4,36 méter hosszú kupaautó üresen 1120 kilogrammot nyom a mérlegen. A lemezek alatt kétliteres turbómotort találunk, amely ezúttal 330 lóerőt és 350 newtonméter szorít ki magából, hogy megdolgoztassa a kerekeket. Odáig hatfokozatú dupla kuplungos automatán keresztül jut az erő, amelyet természetesen a kormányról vezérelhet a pilóta. Az elsőkerék-hajtású sportolót elektromos differenciálzár segíti a tekintélyes teljesítmény leadásában.
Természetesen itt is teljesen állítható futóművet kapunk, a lassulásról pedig elöl hatdugattyús, 362 milliméteres, hátul pedig négydugattyús, 310 milliméteres tárcsákkal rendelkező fékek gondoskodnak. A típusból készül majd hagyományos versenykiadás és kimondottan hosszú távú versenyekre kialakított verzió is, amely szekvenciális hatfokozatú váltót, mechanikus differenciálzárat és nagyobb benzintankot kap. A Seat León Cup Racer világába nagyságrendileg 21 millió forintért szól a beszálló, ám a hosszú távra specializált modellért közel 30 milliót kér a gyártó. Adók nélkül természetesen.