Jövőre még gyorsabb lesz a Nissan GT-R és a Juke

A Nissan az izgalmasabb Juke képében nemrég kezdte meg európai ténykedését, a kezdő lendületet pedig hamarosan új modellekkel emelik magasabb szintre.

Szabó Péter
2013. 06. 18. 12:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez még nem minden: a héten a japánok bejelentették, hogy a Nismo szakemberei már gőzerővel dolgoznak a GT-R megvadított változatán, mi több, az átdolgozott prototípus már a tesztköreit rója. Az előzetes információk szerint hivatalos keretek között a novemberi Tokiói Autószalonon találkozhat a nagyközönség első ízben a Nismo GT-R-rel.

Az izgalmas hírt megerősítendő, maga Andy Palmer, a Nissan igazgatótanácsának egyik elnöke mesélt arról a sajtónak, hogy Japánban már volt alkalma kipróbálni a négykerekűt, de technikai részleteket nem volt hajlandó ismertetni. Mindössze annyit mondott, hogy megnyugodhatunk: a Nismo GT-R minden idők leggyorsabb (szériagyártású) GT-R modellje lesz.

A külső változások Andy Palmer szerint elsősorban a leszorítóerőt lesznek hivatottak növelni, míg a fejlesztők célja nem szerényebb annál, hogy a Nismo GT-R produkálhassa a szériagyártású autók között a valaha mért leggyorsabb köridőt a Nürburgring hírhedt nordschleifei aszfaltcsíkján, ezzel növelve a márka, pontosabban az összkerékhajtású modell presztízsét. Az már csak hab a tortán (és bizonyára nem meglepő), hogy a Nismo GT-R bizony erősebb lesz az 550 lóerős „sima” változatnál – mi körülbelül 600 lóerőt várunk a 3,8 literes biturbós benzinmotortól, ami némi súlycsökkentéssel „nyakon öntve” akár 2,5 másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidőhöz is elegendő lehet.

Időközben megérkezett hazánkba a Juke Nismo, amely elsőkerékhajtással 7,5 millió forinttól elérhető. A Nismo csomag aerodinamikai kiegészítőket is tartalmaz, így mokányabb jelleget kölcsönző lökárítókat, küszöböket, illetve új hűtőmaszkot, de nem szabad megfeledkeznünk a 18 colos könnyűfém felnikről, az azokon feszülő 225/45-ös abroncsokról, illetve a hátsó légterelőről sem.

A sportosabb menettulajdonságokhoz a 10 százalékkal feszesebb felfüggesztéssel és a közvetlenebbre hangolt kormányzással járul hozzá a Nismo, illetve a nyomatékvektorozással operáló összkerékhajtást is a dinamizmus jegyében hangolták át. Egészen eddig csupán az 1,6 literes, a gyári verzióban 190 lóerőt produkáló turbómotorról nem szólt a fáma, ám most már nem titok, hogy további paripák kisajtolásával 200 lóerősre hízott a ménes. A hajtásláncot tekintve kétféléből választhatnak a majdani ügyfelek, a Nismo kérhető elsőkerékhajtás és kézi váltó párosával, illetve összkerékhajtás és fokozatmentes CVT szerkezet duettjével, 900 ezer forintos felár ellenében.

Előbbi változat 7,8 szekundumos 0–100-as spintre, 215 km/h-s végsebességre és mindemellé 6,9 literes vegyes fogyasztásra lesz képes, míg a négykerékmeghajtás esetében rendre 8,2 másodperces, 200 km/h-s, valamint 7,6 literes adatokra számíthatunk.

Az utastérben a szokványos változtatásokat eszközölték a japánok, ennek megfelelően új, Alcantara kormány és fémből készült pedálok, más műszercsoport, valamint váltógomb jár a Juke Nismóhoz. A sportosabb hangulat érdekében az új ajtókárpitok és a piros varrással ékesített sportülések sem maradhattak ki. A típus már elérhető a Nissan szalonjaiban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.