Ez még nem minden: a héten a japánok bejelentették, hogy a Nismo szakemberei már gőzerővel dolgoznak a GT-R megvadított változatán, mi több, az átdolgozott prototípus már a tesztköreit rója. Az előzetes információk szerint hivatalos keretek között a novemberi Tokiói Autószalonon találkozhat a nagyközönség első ízben a Nismo GT-R-rel.
Az izgalmas hírt megerősítendő, maga Andy Palmer, a Nissan igazgatótanácsának egyik elnöke mesélt arról a sajtónak, hogy Japánban már volt alkalma kipróbálni a négykerekűt, de technikai részleteket nem volt hajlandó ismertetni. Mindössze annyit mondott, hogy megnyugodhatunk: a Nismo GT-R minden idők leggyorsabb (szériagyártású) GT-R modellje lesz.
A külső változások Andy Palmer szerint elsősorban a leszorítóerőt lesznek hivatottak növelni, míg a fejlesztők célja nem szerényebb annál, hogy a Nismo GT-R produkálhassa a szériagyártású autók között a valaha mért leggyorsabb köridőt a Nürburgring hírhedt nordschleifei aszfaltcsíkján, ezzel növelve a márka, pontosabban az összkerékhajtású modell presztízsét. Az már csak hab a tortán (és bizonyára nem meglepő), hogy a Nismo GT-R bizony erősebb lesz az 550 lóerős „sima” változatnál – mi körülbelül 600 lóerőt várunk a 3,8 literes biturbós benzinmotortól, ami némi súlycsökkentéssel „nyakon öntve” akár 2,5 másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidőhöz is elegendő lehet.
Időközben megérkezett hazánkba a Juke Nismo, amely elsőkerékhajtással 7,5 millió forinttól elérhető. A Nismo csomag aerodinamikai kiegészítőket is tartalmaz, így mokányabb jelleget kölcsönző lökárítókat, küszöböket, illetve új hűtőmaszkot, de nem szabad megfeledkeznünk a 18 colos könnyűfém felnikről, az azokon feszülő 225/45-ös abroncsokról, illetve a hátsó légterelőről sem.
A sportosabb menettulajdonságokhoz a 10 százalékkal feszesebb felfüggesztéssel és a közvetlenebbre hangolt kormányzással járul hozzá a Nismo, illetve a nyomatékvektorozással operáló összkerékhajtást is a dinamizmus jegyében hangolták át. Egészen eddig csupán az 1,6 literes, a gyári verzióban 190 lóerőt produkáló turbómotorról nem szólt a fáma, ám most már nem titok, hogy további paripák kisajtolásával 200 lóerősre hízott a ménes. A hajtásláncot tekintve kétféléből választhatnak a majdani ügyfelek, a Nismo kérhető elsőkerékhajtás és kézi váltó párosával, illetve összkerékhajtás és fokozatmentes CVT szerkezet duettjével, 900 ezer forintos felár ellenében.
Előbbi változat 7,8 szekundumos 0–100-as spintre, 215 km/h-s végsebességre és mindemellé 6,9 literes vegyes fogyasztásra lesz képes, míg a négykerékmeghajtás esetében rendre 8,2 másodperces, 200 km/h-s, valamint 7,6 literes adatokra számíthatunk.
Az utastérben a szokványos változtatásokat eszközölték a japánok, ennek megfelelően új, Alcantara kormány és fémből készült pedálok, más műszercsoport, valamint váltógomb jár a Juke Nismóhoz. A sportosabb hangulat érdekében az új ajtókárpitok és a piros varrással ékesített sportülések sem maradhattak ki. A típus már elérhető a Nissan szalonjaiban.