A 7-es utódmodell fejlesztése nem is kerülhetett volna jobb kezekbe, mint a Lotus Forma–1 csapatot is vivő vállalkozáshoz, akik a márka magasba emelésének elkötelezett hívei. „Különleges működési atmoszférát létrehozva sikerült a CTI-hez csábítani a világ legjobb rétegmodell tervezőit, akik már alig várják, hogy továbbvihessék a Caterham legendát és a Seven DNS-ét”, mondta Mark Edwards, a vállalat vezetője. És kik ezek a tervezők? Többek között Tony Shute, aki a Lotus Elise legelső generációjáért volt felelős.
„Amikor megkerestek a lehetőséggel, hogy vegyek részt a következő, ikonikus Caterham megépítésében, nem tudtam nemet mondani” – árulta el. Az új termékcsalád a 7-es mellett fog létezni és a megfizethetőség és elérhetőség jegyében fogan majd. Emellett más is készül a britek boszorkánykonyháján: egy Renault-val és Alpine-nal közösen épített Porsche Caymannal rivális kupét is emlegetnek, ami az új, elérhető modell bemutatkozásának idejét eltolja. A hátsókereses, 18–20 millió forintba kerülő kupé fejlesztése hivatalos források szerint gőzerővel zajlik, így a jövő évi genfi autószalon időszakában már nagy premierre számíthatunk.
Míg az Alpine-féle sportgép a Renault kétliteres turbómotorjának 280 lóerős verzióját hasznosítja, addig az új Caterham szíve a pletykák szerint a Toyotától vagy a Mazdától érkezik majd. Egy biztos: a gyáriak egyértelmű nyilatkozata szerint is gyökeresen eltérő lesz majd a két kupé. „Ez nem egy Toyota GT86/Subaru BRZ-féle közös vállalkozás”, nyilatkozta Laurens van den Acker, a Renault formatervezési osztályának főnöke. Miközben globális irányokba és felfelé tör a Caterham, mi szívből reméljük, hogy nem feledkeznek meg a kisebb, elérhetőbb modellről sem, és sikerül nekik az új receptet is eltalálni. Ha ugyanis a Seven jelenlegi kiadását némi praktikummal és ABS-szel egyesítik, vagy esetleg a meglévő receptet lesznek képesek kedvezőbb áron kínálni, ismét tökéletes, vezetésre termett autó fog születni.