A hivatalos képek és részletek mellett már azt is tudhatjuk, hogy 7,83 millió forintos listaártól elérhető az Octavia új generációjának csúcsmodellje. Az RS lemezei alatt ezúttal 220 lóerőt találunk, amelyet a kétliteres turbómotor legújabb verziója szolgáltat. A hetes Golf GTI-ben bemutatkozott erőforrás 350 Nm csúcsnyomatékot termel és alapból hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja az első kerekeket.
A kellemes izmok meglehetősen dinamikusan mozgatják a viszonylag könnyű karosszériát: 6,8 másodperces 0–100-as sprintre és 248 km/h-s végsebességre számíthatunk. Az ugyancsak hatfokozatú dupla kuplungos automata váltó felára valamivel több, mint 600 ezer forint, ezzel viszont – feltehetően a rövidebb áttételek miatt – a 6 liter körüli gyári fogyasztási adat 6,5 l/100 km környékére emelkedik. Utóbbi információk egyelőre következtetések; ezzel kapcsolatban még a hivatalos gyári adatokra várni kell.
Akinek a fogyasztás a vesszőparipája, az biztosan dízelmotorral veszi meg majd az RS-t – ugyanis az elődökhöz hasonlóan erre is kínálkozik lehetőség. A sportos köntös és felkészítés mellé ide szintén kétliteres, ám ezúttal már 184 lóerős dízelmotor jár, amely a Golf GTD-ben ünnepelte premierjét. A 380 Nm-es csúcsnyomatékával a benzinest e téren épp leköröző öngyulladós felára szimbolikus 61 ezer forint és dupla kuplungos automatával ugyancsak kérhető lesz. Mindez azt jelenti, hogy a „komótosabb” viselkedésért (0–100: 8,1 s; 232 km/h) cserébe az RS TDI a pénztárcánkat is jobban kíméli – ezt bizonyítja a gyárilag várhatóan 4,2-4,7 literesre adódó étvágy is.
Körülbelül 220 ezer forintos felárért egyébként kombi karosszériával is elérhető lesz az összes RS modellváltozat. A típust egyébként a hagyományos színskála mellett élénk versenykék, ralizöld és sprintsárga fényezéssel is megvásárolhatjuk, miközben az alapfelszereltség részét képezi a bőr/szövet sportülés, a 17 colos kerekek, a bi-xenon fényszóró, a 12 (kombinál 13) mm-rel ültetett sportfutómű, a differencálzárat imitáló menetstabilizáló, a tempomat, a Bluetooth-os kihangosító és még sok más tétel, vagyis alapáron is egy jól felszerelt autót kapunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!