Közizmok – a Škoda Octavia RS bemutatkozik

A Škoda sportos modellje benzines és dízel turbómotorral, szedán és kombi karosszériában egyaránt elérhető, s az újdonság jó ár-érték arányával is hódít.

Szabó Péter
2013. 06. 07. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatalos képek és részletek mellett már azt is tudhatjuk, hogy 7,83 millió forintos listaártól elérhető az Octavia új generációjának csúcsmodellje. Az RS lemezei alatt ezúttal 220 lóerőt találunk, amelyet a kétliteres turbómotor legújabb verziója szolgáltat. A hetes Golf GTI-ben bemutatkozott erőforrás 350 Nm csúcsnyomatékot termel és alapból hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja az első kerekeket.

A kellemes izmok meglehetősen dinamikusan mozgatják a viszonylag könnyű karosszériát: 6,8 másodperces 0–100-as sprintre és 248 km/h-s végsebességre számíthatunk. Az ugyancsak hatfokozatú dupla kuplungos automata váltó felára valamivel több, mint 600 ezer forint, ezzel viszont – feltehetően a rövidebb áttételek miatt – a 6 liter körüli gyári fogyasztási adat 6,5 l/100 km környékére emelkedik. Utóbbi információk egyelőre következtetések; ezzel kapcsolatban még a hivatalos gyári adatokra várni kell.

Akinek a fogyasztás a vesszőparipája, az biztosan dízelmotorral veszi meg majd az RS-t – ugyanis az elődökhöz hasonlóan erre is kínálkozik lehetőség. A sportos köntös és felkészítés mellé ide szintén kétliteres, ám ezúttal már 184 lóerős dízelmotor jár, amely a Golf GTD-ben ünnepelte premierjét. A 380 Nm-es csúcsnyomatékával a benzinest e téren épp leköröző öngyulladós felára szimbolikus 61 ezer forint és dupla kuplungos automatával ugyancsak kérhető lesz. Mindez azt jelenti, hogy a „komótosabb” viselkedésért (0–100: 8,1 s; 232 km/h) cserébe az RS TDI a pénztárcánkat is jobban kíméli – ezt bizonyítja a gyárilag várhatóan 4,2-4,7 literesre adódó étvágy is.

Körülbelül 220 ezer forintos felárért egyébként kombi karosszériával is elérhető lesz az összes RS modellváltozat. A típust egyébként a hagyományos színskála mellett élénk versenykék, ralizöld és sprintsárga fényezéssel is megvásárolhatjuk, miközben az alapfelszereltség részét képezi a bőr/szövet sportülés, a 17 colos kerekek, a bi-xenon fényszóró, a 12 (kombinál 13) mm-rel ültetett sportfutómű, a differencálzárat imitáló menetstabilizáló, a tempomat, a Bluetooth-os kihangosító és még sok más tétel, vagyis alapáron is egy jól felszerelt autót kapunk.

Ráadásul erre jön a hazai képviselet 600 ezer forintos bevezetési kedvezménye, melynek köszönhetően nagyon jó ajánlatot kapunk. Durván 7 millióért 220 lóerős, tökéletesen használható, mérsékelten fogyasztó és jól felszerelt családi sportszedán? Jól hangzik. Az újdonság a szeptemberi Frankfurti Autószalonon már minden bizonnyal a Škoda standját ékesíti majd, de addigra a hazai kereskedésekbe is megérkezhetnek az első példányok. A gyártó marketingesei néhány részlettel továbbra is adósak, így például még várni kell arra, hogy betekinthessünk a sportosított belsőbe is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.