Különkiadással is ünnepli 50 évét a Porsche 911

A „911 50 Years Edition” néven futó német sportautó különkiadásából stílszerűen 1963 példányt építenek, ami a híres típus születési idejére utal.

Csizsek Ádám
2013. 06. 06. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ünnepi példány még csupán fotókon mutatja meg magát, első ízben a szeptemberi Frankfurti Autószalonon nyílik lehetőség a személyes találkozóra. A Porsche kiemeli, hogy az alapkoncepció az eltelt 5 évtized alatt vajmi keveset változott: farmotor, hátsókerékhajtás és jellegzetes, utánozhatatlan sziluett. Mára természetesen olyan modern technikai tartalom tölti meg a szépre formált lemezeket, amit bármely gyártó megirigyelhetne.

A különkiadás a 911 Carrera S-en alapszik, de hátul 44 mm-es szélesítést kapott, ami egyébként a Carrera 4 modellekre jellemző. Az egyedi részletek mellé a szélesebb nyomtávhoz hangolt, kivételes kanyarképességeket eredményező aktív sportfutómű (PASM) jár, a kapcsolható sportkipufogó rendszer és a széria önzáró differenciálmű pedig már csak hab a tortán.

Így teljes, s érzelmes az összkép, ám markáns változtatásokat – mint például a 997-es Sport Classic finom részletei – hiába keresünk. A géptetőn végighúzódó nyílások viszont krómos körítést kaptak, s az első légbeömlők ugyancsak egyedi betéttel gazdagodtak, továbbá a 20 hüvelykes könnyűfém felnik is speciálisan ehhez a kiadáshoz készülnek, a Porsche szerint a klasszikus, úgynevezett Fuchs-kerekek inspirációjának köszönhetően. Az erőforráson nem változtattak a szakemberek: a hátra beépített hathengeres szívó boxermotor 3,8 literéből kicsikart 400 lóerő (440 Nm) 4,5 másodperces 0–100-as sprintet szavatol, de a PDK dupla kuplungos automatával további 2 tizedmásodpercet faraghatunk ebből, miközben a rajtautomatikával is operáló Sport Chrono csomaggal immár 4,1 szekundumos adatra számíthatunk.

Egy tizedmásodperccel (0–100 km/h akár 4,0 másodperc alatt) még ennél is gyorsabb az autó, amennyiben a leendő tulajdonos kéri a plusz 30 lóerőt kínáló teljesítménycsomagot, amivel változatlanul 440 Nm-es csúcsnyomaték mellett immár 430 lóerő áll rendelkezésre. Ez esetben a fogyasztás ugyanannyi marad, mint az alapmodell esetében, vagyis vegyesben a gyári adatok szerint a hétsebességes kézi váltóval 9,5, míg a szintén hétgangos dupla kuplungos PDK egységgel 8,7 liter, ám a végsebesség 300-ról 303 km/h-ra emelkedik.

Az ünnepre készült példányok esetében két, teljesen egyedi szín áll rendelkezésre, de feketében is elérhető lesz a modell. A „911 50” felirat persze az utastér mellett a külsőről sem hiányzik, így az autó büszkén hirdeti hovatartozását. Az utasteret „Agate Grey” szürke bőrrel vagy fekete kárpittal kérhetjük, s az ülésen 60-as években divatos pepita mintázat idézi a múltat. A sportülések 14 irányban állíthatók, de opcionálisan a 18 irányban is személyre szabható székeket kérhetjük. A műszerfalon megjelenő szálcsiszolt alumínium betétek a Porsche Exclusive műhelyéből érkeznek.

A jubileumi modell felára nem szerény, hiszen itthon mintegy 5 millió forinttal kell érte többet fizetni, mint az alapot képező „hagyományos” Carrera S kivitelért, ám ne feledjük, hogy egyrészt rengeteg plusz opciót kapunk a pénzünkért, továbbá az sem kétséges, hogy az 50 éves ünnepi széria értéktartása még a testvérekénél is jobb lesz, vagyis egyáltalán nem botorság rá voksolni.

Magyarországon regisztrációs adóval bruttó 38 millió forint körüli indulóárral számolhatunk a különleges 911-es esetében, ám a 430 lóerős kivitelért már több mint 41 millió forint esedékes, s a továbbra is végtelen hosszúságú extralistából csemegézve nem nehéz eljutni az 50 milliós magasságba sem. A megrendelt 50 éves 911-esek különben még az idén megérkeznek leendő tulajdonosaikhoz, de a vásárlással megéri sietni, hiszen az 1963 példány pillanatok alatt elfogyhat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.