Az ünnepi példány még csupán fotókon mutatja meg magát, első ízben a szeptemberi Frankfurti Autószalonon nyílik lehetőség a személyes találkozóra. A Porsche kiemeli, hogy az alapkoncepció az eltelt 5 évtized alatt vajmi keveset változott: farmotor, hátsókerékhajtás és jellegzetes, utánozhatatlan sziluett. Mára természetesen olyan modern technikai tartalom tölti meg a szépre formált lemezeket, amit bármely gyártó megirigyelhetne.
A különkiadás a 911 Carrera S-en alapszik, de hátul 44 mm-es szélesítést kapott, ami egyébként a Carrera 4 modellekre jellemző. Az egyedi részletek mellé a szélesebb nyomtávhoz hangolt, kivételes kanyarképességeket eredményező aktív sportfutómű (PASM) jár, a kapcsolható sportkipufogó rendszer és a széria önzáró differenciálmű pedig már csak hab a tortán.
Így teljes, s érzelmes az összkép, ám markáns változtatásokat – mint például a 997-es Sport Classic finom részletei – hiába keresünk. A géptetőn végighúzódó nyílások viszont krómos körítést kaptak, s az első légbeömlők ugyancsak egyedi betéttel gazdagodtak, továbbá a 20 hüvelykes könnyűfém felnik is speciálisan ehhez a kiadáshoz készülnek, a Porsche szerint a klasszikus, úgynevezett Fuchs-kerekek inspirációjának köszönhetően. Az erőforráson nem változtattak a szakemberek: a hátra beépített hathengeres szívó boxermotor 3,8 literéből kicsikart 400 lóerő (440 Nm) 4,5 másodperces 0–100-as sprintet szavatol, de a PDK dupla kuplungos automatával további 2 tizedmásodpercet faraghatunk ebből, miközben a rajtautomatikával is operáló Sport Chrono csomaggal immár 4,1 szekundumos adatra számíthatunk.
Egy tizedmásodperccel (0–100 km/h akár 4,0 másodperc alatt) még ennél is gyorsabb az autó, amennyiben a leendő tulajdonos kéri a plusz 30 lóerőt kínáló teljesítménycsomagot, amivel változatlanul 440 Nm-es csúcsnyomaték mellett immár 430 lóerő áll rendelkezésre. Ez esetben a fogyasztás ugyanannyi marad, mint az alapmodell esetében, vagyis vegyesben a gyári adatok szerint a hétsebességes kézi váltóval 9,5, míg a szintén hétgangos dupla kuplungos PDK egységgel 8,7 liter, ám a végsebesség 300-ról 303 km/h-ra emelkedik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!