Legenda születőben: képeken a Mercedes–Benz GT

A V8-as motor vészjósló ordítása olyannyira hangos, hogy talán még Zuffenhausen fejlesztőinek ablaka is beleremeg.

Sütő Zsolt
2013. 06. 28. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A két autó stílusa persze merőben különböző, hiszen míg előbbi egy hétköznapi használatban is remekelő mindenes, addig utóbbi egy „hardcore” izomautó, melynek hátsó abroncsai minduntalan füstfelhőbe burkolóznak. E tekintetben a tesztköreit rovó Mercedes-Benz GT inkább a vadmacskával szemben ránt majd kardot, ami annak ellenére is így van, hogy a csillagosok 2016-ban debütáló üdvöskéje kizárólag kupé karosszériával lesz majd elérhető.

A motorház alatt lapuló négyliteres, biturbós szörnyeteg az alapmodellben szerény 485 lóerős teljesítménnyel sanyargatja a hátsó kerék abroncsait, ám az S kivitel már 550 paripát fog a hámba. Nem meglepő, hogy a stuttgartiaknak van még más is a tarsolyában, hiszen a fekete lovag „Black Series” kivitele némi fogyókúra után már 585 tagú ménessel száguld a horizont felé.

 

Ami a megjelenést illeti, a pozíciójában sértetlen SLS stíluselemei felfedezhetőek, sőt, a konstrukciós rokonság is tetten érhető, de a GT minden bizonnyal mellőzi majd a sirályszárnyú ajtókat. Mindenesetre a far sziluettje több mint szemet gyönyörködtető, miközben a túrakupé szépsége némileg elérhetőbb áron lesz csodálható a mindennapokban. Az alapmodell esetében nagyságrendileg 33 millió forintos árcédulára számíthatunk, míg az S kivitel 11 millió forinttal válik borsosabbá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.