Megújul a legnépszerűbb autó

A Corolla felett eljárt az idő, így aztán a japánok elérkezettnek látták az időt a frissítésre. Ám továbbra sem egy különösebben innovatív típussal állunk szemben.

Vajda János
2013. 06. 11. 6:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sajtóközlemény kiemeli, hogy az ügyfelek visszajelzései alapján meghatározott, fontos területeken a kocsi nem csupán kielégíti, hanem túl is szárnyalja a vevők elvárásait. Mindez annyit tesz, hogy az új Corolla mindenekelőtt a sorozat legendás minőségére, tartósságára és megbízhatóságára épít, miközben formatervezése és maradi műszaki tartalma garantálja, hogy a világ minden országában meggyőző ár-érték aránnyal rendelkezzen.

A leköszönő generációhoz képest a tengelytávolság 99,8 milliméterrel nyúlt meg, ami a második sor lábterét 7,5 centivel toldotta meg. A motorháztető alatti tartalmakra egyelőre nem derült fény, ám vélhetően az ötajtós és kombi Auris választékát fogja örökölni a szedán. Azaz megmaradnak a négyhengeres, lent nem túl nyomatékos benzines szívóerőforrások, melyek leginkább egyszerű, tartós koncepciójukkal hódítanak.

Az 1,33 literes egység 99 lóerővel és 128 newtonméter nyomatékkal rendelkezik, ám elképzelhető, hogy nem jelenik meg a Corolla karosszériájában. A nagyobb testvér biztosan elérhető lesz: az 1,6-os benzines 132 lóerőt és 160 newtonmétert állít szolgálatba, s a hatfokozatú kézi mellett fokozatmentes CVT automata váltó is rendelhető lesz hozzá. A hét előre programozott fokozattal rendelkező konstrukció ezúttal is ügyesen teszi a dolgát, igaz kitörő dinamikára egyik modellváltozat esetében sem számíthatunk. Ezt bizonyítják a puttonyos Auris menetteljesítményei, amihez hasonlóra számíthatunk a Corolla esetében is: az 1,33-as 12,6, a kézi váltós 1,6-os 10, az automata pedig 11,1 szekundum alatt képes letudni a 0–100-as sprintet.

És mi a helyzet dízelfronton? Az 1,4 literes gázolajos új befecskendező rendszert kapott – legalábbis az Aurisnál –, valamint gyorsabb bemelegedést is ígérnek a mérnökök. A 90 lóerő teljesítmény mellett 205 newtonméter csúcsnyomatékkal számolhatunk, ami 1800-tól 2800 fordulat/percig áll rendelkezésre. A kétliteres öngyulladós egység új turbófeltöltővel rendelkezik, melynek köszönhetően 124 lóerő a teljesítmény, a fogyasztás pedig a szériatartozék start-stop rendszernek köszönhetően körülbelül 4,2-4,3 literre adódhat. A hibrid HSD kivitel vélhetően a korábbiakhoz hasonlóan elkerüli a Corollát.

Az utastér szintén ismerős lehet, hiszen a fentebb említett kompakt testvérmodellekből származik a teljes belső berendezés – ez egyben azt is jelenti, hogy az előző Corollával összehasonlítva forradalmi változásoknak lehetünk szemtanúi, s az anyagminőség rendben lesz. A helykínálatra a tisztességes méreteknek köszönhetően bizonyára nem panaszkodhatunk, de az első gyári fotók alapján a második üléssorba még mindig nem jutott középső szellőzőrostély, amely praktikus dolog, és számos konkurensben megtalálható. A csomagtartó térfogata alaphelyzetben mintegy 500 liter környékére várható.

A típus 11. nemzedéke a világ több mint 150 országában lesz megvásárolható, a gyártás 16 helyen folyik majd. A hazai piaci startról egyelőre nincsenek pontos információink, ám bizonyára még idén megérkezik a kompakt szedán, mégpedig az előddel nagyjából azonos áron.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.