A sajtóközlemény kiemeli, hogy az ügyfelek visszajelzései alapján meghatározott, fontos területeken a kocsi nem csupán kielégíti, hanem túl is szárnyalja a vevők elvárásait. Mindez annyit tesz, hogy az új Corolla mindenekelőtt a sorozat legendás minőségére, tartósságára és megbízhatóságára épít, miközben formatervezése és maradi műszaki tartalma garantálja, hogy a világ minden országában meggyőző ár-érték aránnyal rendelkezzen.
A leköszönő generációhoz képest a tengelytávolság 99,8 milliméterrel nyúlt meg, ami a második sor lábterét 7,5 centivel toldotta meg. A motorháztető alatti tartalmakra egyelőre nem derült fény, ám vélhetően az ötajtós és kombi Auris választékát fogja örökölni a szedán. Azaz megmaradnak a négyhengeres, lent nem túl nyomatékos benzines szívóerőforrások, melyek leginkább egyszerű, tartós koncepciójukkal hódítanak.
Az 1,33 literes egység 99 lóerővel és 128 newtonméter nyomatékkal rendelkezik, ám elképzelhető, hogy nem jelenik meg a Corolla karosszériájában. A nagyobb testvér biztosan elérhető lesz: az 1,6-os benzines 132 lóerőt és 160 newtonmétert állít szolgálatba, s a hatfokozatú kézi mellett fokozatmentes CVT automata váltó is rendelhető lesz hozzá. A hét előre programozott fokozattal rendelkező konstrukció ezúttal is ügyesen teszi a dolgát, igaz kitörő dinamikára egyik modellváltozat esetében sem számíthatunk. Ezt bizonyítják a puttonyos Auris menetteljesítményei, amihez hasonlóra számíthatunk a Corolla esetében is: az 1,33-as 12,6, a kézi váltós 1,6-os 10, az automata pedig 11,1 szekundum alatt képes letudni a 0–100-as sprintet.
És mi a helyzet dízelfronton? Az 1,4 literes gázolajos új befecskendező rendszert kapott – legalábbis az Aurisnál –, valamint gyorsabb bemelegedést is ígérnek a mérnökök. A 90 lóerő teljesítmény mellett 205 newtonméter csúcsnyomatékkal számolhatunk, ami 1800-tól 2800 fordulat/percig áll rendelkezésre. A kétliteres öngyulladós egység új turbófeltöltővel rendelkezik, melynek köszönhetően 124 lóerő a teljesítmény, a fogyasztás pedig a szériatartozék start-stop rendszernek köszönhetően körülbelül 4,2-4,3 literre adódhat. A hibrid HSD kivitel vélhetően a korábbiakhoz hasonlóan elkerüli a Corollát.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!