A csillagos márka nem kevesebb, mint egymilliárd eurós vagyont invesztált a sindelfingeni üzembe, hogy a gyár a lehető legfelkészültebben várja az S osztályok készítését – természetesen ehhez a munkához csúcstechnika szükségeltetik. A már említett összeget 2011 és 2014 között pumpálták a gyárba: 350 millió eurót költöttek a karosszériával foglalkozó részlegre, 70 millió ment el az összeszerelő sorra, és 130 millió kellett a présgépekhez, hogy csak a fontosabb tételeket említsük.
Új eljárásokat dolgoztak ki és foganatosítottak a mérnökök, így az üzemben a legfrissebb módszerekkel dolgozzák egybe a különféle alumíniumötvözeteket, míg könnyű alumíniumtetőt most készítenek első ízben ilyen nagy mennyiségben. Az acél kocsitest és a tető csupán a gyártás legutolsó fázisában, a fényező részlegnél kerül összeépítésre.
Persze nem csupán a gyártási procedúra, a hozzá kapcsolódó logisztika is jelentősen előrelépett, s olyan rendszer segíti a munkásokat, amely pontosan megmutatja a következő, beszerelésre kerülő alkatrészt, így 20százalékos emberi erőforrás megtakarítása érhető el, nem beszélve a kisebb tévedési valószínűségről.
Sindelfingebne készül majd az S osztály családjának három új modellje, azaz a rövidített tengelytávú platformon nyugvó verzió, valamint a nyújtott tengelytávú változat és persze a kupé. „Mindannyian büszkék vagyunk Sindelfingenben az új, kizárólag itt készülő S osztályra. Sokéves, felsőkategóriás és luxusautók tekintetében szerzett tapasztalatunkra építkezve fogjuk minden nap a tőlünk telhető legjobbat nyújtani a vásárlók számára” – mondta dr. Willi Reiss, a sindelfingeni üzem első embere.