Némán dönt rekordot az elektromos SLS AMG

Egészen pontosan a Mercedes–Benz SLS AMG Electric Drive-ról van szó, amely nem maradhatott ki a sportautók mércéjévé váló Nordschleife-körről.

Csizsek Ádám
2013. 06. 11. 12:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyártáskész verzió olyannyira jól érezte magát a Nürburgring aszfaltján, hogy Markus Hofbauerrel a volán mögött  7:56.234-es időt produkált, amivel a Porsche Panamera Turbo vagy a Ferrari California ligájába emelkedik a németek elektromosa. Persze a teljesítmény ismeretében nem olyan nagy csoda a remek köridő, a 740 lóerő és a hozzá társuló 999 Nm már önmagában is beszédes adat, ráadásul az elektromos hajtáslánc kiemelkedő gyorsítóképessége további előnyökkel ruházza fel a gazdatestet.

A hajtás feladatát négy szinkronmotor veszi a vállára, s a villanyos erőforrások jellegzetességeként ráadásul már szinte indulástól rendelkezésre áll a maximális teljesítmény. Mondanunk sem kell, hogy a 4 egység az aktuális igénybevételnek függően képes az éppen szükséges intenzitású hajtás megvalósítására, azaz a nyomatékvektoros módszer elvei itt tulajdonképpen direkt módon érvényesíthetőek.

 

A Mercedes SLS AMG Electric Drive mindemellett egy tökéletesen kompromisszummentes autónak ígérkezik, hiszen Comfort, Sport és Sport + beállításai minden igényt képesek lehetnek kielégíteni. Mindeközben az autó 3,9 szekundum alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, s a végsebesség sem akármi, hiszen az elektromos autók között a 250 km/h-s egyezményes határ elérése sorozatgyártásban mindeddig példa nélküli volt. A hatótávolság ugyan a szabványos NEFZ-ciklus szerint 250 km-re adódik, de ezt annak ellenére sem kell komolyan venni, hogy az 548 kg-os folyadékhűtéses, karbonötvözettel óvott, 60 kWh-s lítiumion akkumulátorok bizony napjaink csúcstechnológiáját képviselik.

A Formula–1-es istállóval közösen fejlesztett telepek gyorstöltővel 3 óra alatt regenerálhatók, de odahaza 20 órát is várhatunk, mire újra útnak indulhatunk. Az öt egyedi fényezéssel, s tisztán megkülönböztethető stílusjegyekkel 2013 júniusától kiszállításra kerülő újdonság alapára persze képességeihez méltó, s a 120,8 millió forintos összeg már a Ferrari F12 Berlinetta magasságaiban szárnyal.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.