Persze ezúttal a tanulmány szó használata nem túl helyénvaló, hiszen maga a gazdatest már bőven kapható a kereskedelmi forgalomban, s maga a hajtáslánc is kipróbált, így leginkább a kettő párosítása miatt fogjuk rá, hogy koncepció. A Seat kompaktja ebben a formában egy 100 lóerős villanymotort, illetve egy 122 lóerős 1,4 literes TSI benzinest rejt, amelyhez hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik.
Mellettük 8,8 kWh-s kapacitású akkumulátor biztosítja az elektromos részhez szükséges áramot. Mindez 50 km-es tisztán elektromos haladást tesz lehetővé, s az akkumulátor konnektorról is tölthető, így a rövid távokon autózók nyerhetik a legtöbbet az üzleten.
A hatótávot a villanymotoros kiegészítés 816 km-re növeli, az erre vetített átlagfogyasztás pedig mindössze 1,6 literben állapodik meg, ami roppant vonzó lehet, azonban a fogyasztás az ilyen hajtásláncok esetében nagyban függ attól, milyen gyakran történik feltöltés. A Seat ráadásul nem állapodott meg ennyiben, okostelefonos alkalmazást is tervezett az autóhoz, amelynek segítségével könnyedén nyomon követhető az akkumulátor állapota, a fogyasztás és számos egyéb információ az autóval kapcsolatosan.
Ráadásul a jó időre töltőre helyezett példányok nem rögtön kezdik meg a töltési folyamatot, hanem a hálózat terhelését érzékelve akkor kortyolnak az áramból, ha épp alacsony a hálózat terhelése vagy amikor épp megújuló forrásból érkezik az energia. Ehhez az elektromos művek segítségét is igénybe vette a gyártó.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!