A BMW kimondottan óvatos volt: a megújulásnál nem nyúlt hozzá az X5 alapkoncepciójához. Nem mintha erre szükség lett volna. A sportos SUV kategóriájának legnépszerűbb tagja, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy az első generáció bemutatása óta 1,3 millió példány talált belőle gazdára.
A harmadik iteráció a megszokott utat járja, miközben hatékonyabb, dinamikusabb, tágasabb és kényelmesebb is lett. A külső formajegyek jóformán nem mutatnak újdonságot. A tervezőknek nem volt sok dolguk: a márka jelenlegi formai elemeit kellett csupán összeegyeztetni a jellegzetes felépítéssel.
Gyakorlatilag minden megoldást láttunk már a BMW legújabb típusain, amely tekintve azok népszerűségét nem rossz ómen. Emellett a külső variálhatóságát is fokozták, amely különböző csomagok révén variálható lökhárító toldatokat és felniket jelent. Belül a tervezők nagy figyelmet fordítottak a rendelkezésre álló tér növelésére, valamint az anyagok minőségének továbbfejlesztésére.
Az F15-ös kódjelet viselő újdonság 29 mm-rel hosszabb (4,886 m), 5 mm-rel szélesebb (1,938 m) és 14 mm-rel magasabb (1,762 m), mint az előd. A tengelytáv viszont maradt változatlan: 2933 mm. Immár nem csak előre, de hátra is kérhetünk elektromosan állítható komfortüléseket, de talán még fontosabb, hogy opcionálisan hétüléses kialakítással is elérhetővé válik az X5. Az alapból 650 literes csomagtartót a 40:20:40-es arányban dönthető középső üléspaddal akár 1,87 köbméterig is növelhetjük. Az új generációban is megmaradt a két részben nyitható csomagtartó, melyhez a felső rész elektromos nyitása már szériában jár.
Az X5 egyik újdonsága, hogy immár a beszálló 25d motorral hátsókerékhajtással is elérhető. A többi verzióhoz szériában jár a BMW xDrive névvel illetett intelligens összkerékhajtása, amely továbbfejlesztett verzióban, az opcionális adaptív futóművel még jobban együttműködni képes formában elérhető. Utóbbi dinamikus hangolása és aktív stabilizátorai révén a sportos vezetők választása, a kényelmet középpontba helyezők komfortos beállítással is kérhetik az X5-öt, melyhez jár a hátsó tengely légrugózása is. Természetesen az M sportcsomag, így pedig a még fokozottabban sportos beállítás sem marad el – hiába, az X5 terepe elsősorban az országút.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!