Persze itt már mellőznünk kell mindenféle komolyságot, hiszen nyilvánvalóan nem függ attól a tulajdonos erkölcse, hogy épp milyen modellt vezet, a kutatók azonban mégis összeírták, mely gyártmányok esetében legnagyobb a hűtlen felek aránya. Az Illicit Ancounter mintegy 750 000 fős mintára alapozva osztotta meg az eredményeket. Ezek alapján az Audik tulajdonosai a leghűtlenebbek, egészen pontosan 22,2 százalékuk vallja, hogy már legalább egyszer megcsalta a párját.
A dobogót a prémium márkák uralják, ugyanis a második helyre 13,8 százalékos rátával rendelkező BMW ért fel, míg a bronzhoz a Mercedes–Benz jutott hozzá 8,7 százalékkal. A Volvo lett a negyedik, az ő körükben már kevésbé népszerű a félrelépés, mindössze a tulajok 7,6 százaléka tett rossz fát a tűzre saját bevallása szerint. A nem prémiumok közül a Volkswagen konszern képviseli a legmagasabb arányt, ugyanis a VW-k vásárlóinak 5,7 százaléka keresi másutt a boldogságot.
A tanulmány továbbá arra is rámutat, hogy francia márkákat vezetők a leghűségesebbek: a Peugeot-tulajok mindössze 0,4 százalékának volt már valaha afférja, míg a Renault esetében is csupán 0,5 százalék ez az arány. „Az autók sokat elárulnak a tulajdonosaikról. Az első négy helyet betöltő márkát választók általában sikeres, motivált, magasabb beosztású emberek, akik az életük elégedetlenebb pontjaival nem békélnek meg, legyen szó autóról vagy kapcsolatról” – mondta Mike Taylor a kutatást végző intézettől.