Alapjait tekintve természetesen semmi újdonsággal nem szembesülünk, a remek MQB platformon nyugszik a nagy csomagtérrel büszkélkedő verzió is, amelyet az Egyesült Államokban Jetta SportWagen néven árusítanak majd. A kompakt kombi a könnyű alapnak hála mintegy 105 kg-os fogyást könyvelhet el az elődhöz viszonyítva, ami sok-sok pozitív hatással jár, emellett 100 literrel nagyobb bendője, illetve 15 százalékkal takarékosabb benzines és dízelmotorjai ugyancsak csábítóan hatnak.
A hangsúly ebben az esetben persze a variálhatóságra és a rendelkezésre álló térre koncentrálódik: a Golf Variant ezúttal lehengerlő, 605 literes poggyászteret tudhat magáénak, míg bővítve és a plafonig pakolva már 1,62 köbmétert tölthet meg a tulajdonos. A kíváncsiskodó tekinteteket elhessegető roló sem hiányzik, ráadásul kétállású, plusz a csomagtér padlójának magassága is állítható.
A kombi verzió megkapja az öt- és háromajtósokhoz járó, fejlettebb XDS+ elektromos differenciálzárat szériában, míg a DCC dinamikus futóművezérlés opcionális extra lesz (10 mm-rel alacsonyabb hasmagassággal a szériánál), a radikálisabb vásárlók pedig a 15 mm-t ültető sportfutóművet pipálhatják be a listán. A motorháztető alatt a már korábbról ismert paletta szerepel majd, azaz hét erőforrással kérhető a Golf Variant (1.2 TSI 85 vagy 105 lóerővel; 1.4 TSI 122 vagy 140 lóerővel; 1.6 TDI 90 vagy 105 lóerővel; 2.0 TDI 150 lóerővel), melyek mindegyike start-stop rendszerrel és az akkumulátort regeneratív fékezéssel töltő eszközzel kerül gyártásra.
A váltók között továbbra is szerepel az ötfokozatú kézi a hatgangos mellett, illetve a DSG dupla kuplungos automaták hat- és hétfokozatú változatai érhetőek el, motortól függően. A TDI motorok közül kettő kérhető majd a márka 4Motion összkerékhajtásával. A leggazdaságosabb benzinmotor természetesen az 1.2 TSI BlueMotion 105 lóerővel, s kerek 5 literes étvággyal, míg az 1.6 TDI akár 3,9 liter gázolajjal is megelégszik.
4,49 millió forinttól indul a beszálló a kombi Golf világába, már ha szerény alapfelszereltséggel és 85 lóerős 1.2 TSI motorral beérjük. Innen kövér 1,2 milliós ugrásra van a következő modell, de az már bőségesebb Trendline felszereltséget és a 105 lóerős benzines hajtásláncot kapja. Ha az egekig nem is, de izmosabb motorral és gazdag extrázottsággal ezt akár 10 millió forint feletti összegig is srófolhatjuk. A kombi karosszéria felára felszereltségtől függően 300 ezer forint alatt marad.