Puttonyos mindentudó: itt a Volkswagen Golf Variant

A puttonyos VW Golf már megérkezett, s a nyár folyamán szerte Európában, így hazánkban is kapható lesz a kereskedésekben.

Csizsek Ádám
2013. 06. 26. 12:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alapjait tekintve természetesen semmi újdonsággal nem szembesülünk, a remek MQB platformon nyugszik a nagy csomagtérrel büszkélkedő verzió is, amelyet az Egyesült Államokban Jetta SportWagen néven árusítanak majd. A kompakt kombi a könnyű alapnak hála mintegy 105 kg-os fogyást könyvelhet el az elődhöz viszonyítva, ami sok-sok pozitív hatással jár, emellett 100 literrel nagyobb bendője, illetve 15 százalékkal takarékosabb benzines és dízelmotorjai ugyancsak csábítóan hatnak.

A hangsúly ebben az esetben persze a variálhatóságra és a rendelkezésre álló térre koncentrálódik: a Golf Variant ezúttal lehengerlő, 605 literes poggyászteret tudhat magáénak, míg bővítve és a plafonig pakolva már 1,62 köbmétert tölthet meg a tulajdonos. A kíváncsiskodó tekinteteket elhessegető roló sem hiányzik, ráadásul kétállású, plusz a csomagtér padlójának magassága is állítható.

 

A kombi verzió megkapja az öt- és háromajtósokhoz járó, fejlettebb XDS+ elektromos differenciálzárat szériában, míg a DCC dinamikus futóművezérlés opcionális extra lesz (10 mm-rel alacsonyabb hasmagassággal a szériánál), a radikálisabb vásárlók pedig a 15 mm-t ültető sportfutóművet pipálhatják be a listán. A motorháztető alatt a már korábbról ismert paletta szerepel majd, azaz hét erőforrással kérhető a Golf Variant (1.2 TSI 85 vagy 105 lóerővel; 1.4 TSI 122 vagy 140 lóerővel; 1.6 TDI 90 vagy 105 lóerővel; 2.0 TDI 150 lóerővel), melyek mindegyike start-stop rendszerrel és az akkumulátort regeneratív fékezéssel töltő eszközzel kerül gyártásra.

A váltók között továbbra is szerepel az ötfokozatú kézi a hatgangos mellett, illetve a DSG dupla kuplungos automaták hat- és hétfokozatú változatai érhetőek el, motortól függően. A TDI motorok közül kettő kérhető majd a márka 4Motion összkerékhajtásával. A leggazdaságosabb benzinmotor természetesen az 1.2 TSI BlueMotion 105 lóerővel, s kerek 5 literes étvággyal, míg az 1.6 TDI akár 3,9 liter gázolajjal is megelégszik.

4,49 millió forinttól indul a beszálló a kombi Golf világába, már ha szerény alapfelszereltséggel és 85 lóerős 1.2 TSI motorral beérjük. Innen kövér 1,2 milliós ugrásra van a következő modell, de az már bőségesebb Trendline felszereltséget és a 105 lóerős benzines hajtásláncot kapja. Ha az egekig nem is, de izmosabb motorral és gazdag extrázottsággal ezt akár 10 millió forint feletti összegig is srófolhatjuk. A kombi karosszéria felára felszereltségtől függően 300 ezer forint alatt marad.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.