Elsőként itt is van a nyomatékban bővelkedő elektromos Leaf, ami dinamikus használatban bizony gyorsan lemerül, hogy az éllovasnak számító körülbelül 200 km-es hatótávolsága erősen megcsappanjon, de közeli munkahelyünkig azért nagy feltűnés mellett haladhatnánk a paprikásabb kivitel volánja mögött. A karosszéria látványos és kontrasztos kiegészítői magukra vonzzák a tekinteteket, s minden bizonnyal az aerodinamikai tulajdonságokra is jótékony hatással vannak. A látványt a 18 hüvelykes felnik koronázzák meg, melyek mögött 30 mm-rel leültetett, feszes futómű rejtőzik, hogy jobb kezelhetőség és agilitás mellett a szerpentineken se mondhassunk szégyent.
Mindenesetre az áthangolt vezérlés mellett sem mehetünk el szó nélkül, ami némileg csökkentheti a majd’ 12 szekundumos sprintidőt.A típussal kapcsolatban érdekesség, hogy az Autó Pult stábja a Mitsubishi i-MiEV pozitív tapasztalatai után újabb kísérletet tesz vele a elektromos autók negatív sztereotípiáinak legyőzésére, ám ezúttal már nem babra megy a játék – a Guinness-rekordok hitelesítő biztosai is velünk tartanak.Ha nem is elektromos hajtással, de takarékoskodásban a megújult Micra is az élre törne. Mindenesetre a Nismo jóvoltából most a sportos ismérvek is igyekeznek felszínre emelkedni a városi kisautóból, ami 1,2 literes motorját egy 1,5 literes blokkra cseréli, hogy immár 116 paripát fogjon a hámba. Az új kipufogórendszernek köszönhetően a hanghatás sem marad el, s mindemellett a dinamikus futómű-beállítások és a harapósabb fékek is nagyobb mozgékonyságot szavatolnak.
A típusok Nismo átiratainak európai debütálásáról egyelőre ugyan nincsenek hivatalos híreink, de a hamarosan szerkesztőségünkben üdvözölt, felpaprikázott Juke hazai bemutatkozása már önmagában is pozitív előjelnek tekinthető