A gyártó szerint a fiatalítókúra során a Giulietta vonalai hatottak inspirálóan a tervezőkre, ám ennek mindössze egyetlen tetten érhető jelét a króm maszknál fedezhetjük fel, illetve egy új, 15 hüvelykes könnyűfém felni vált elérhetővé. Immár zavarba ejtő módon tíz fényezés közül választhatnak a vásárlók, hiszen a korábbi kínálat egy új árnyalattal (Anthracite Grey) gazdagodott.
Az alig változott külső mellett belül talán több módosításról ejthetünk szót: áttervezték a műszerfalat, három új kárpit áll rendelkezésre, továbbá előrelépést jelent az Uconnect multimédiás rendszer, ötcolos kijelzővel és Bluetooth/iPod/USB/AUX-kapcsolattal.
A motorháztető alatt megújult formában dolgozik a 0,9 literes, kéthengeres turbómotor, immár 105 lóerőt bocsátva a sofőr rendelkezésére, ami mellé 145 Nm-t állít elő a kis lökettérfogatú erőforrás. Így már 11,4 szekundum alatt teljesíti az autó a 0–100-as sprintet, csúcssebessége pedig 184 km/h. A kis kéthengeres fogyasztására 4,2 litert (99 g/km) ígérnek az olaszok, ám tesztjeinken szerzett tapasztalatainkból kiindulva fenntartásokkal kezeljük az Alfa Romeo által ígérteket.