Több ponton is finomodik a Chevrolet Malibu

Noha még csak 2013 második negyedévét írjuk, a Chevrolet máris hozzányúl a 2012-ben bemutatott Malibuhoz: a gyors ráncfelvarrás eredménye kecsegtető.

Csizsek Ádám
2013. 06. 04. 16:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánkban méltatlanul mellőzött autó a Malibu, holott testvére, az Opel Insignia meglehetősen népszerűnek számít. Pedig a Chevrolet talán egyedibb lemezei alatt hasonló technika rejtőzik, ráadásul a GM keresztes márkája a költségek terén valamelyest moderáltabb is. A 2014-es modellévű Malibu mind külsejét tekintve, mind a műszaki tartalmat figyelembe véve apró változtatásokkal kap új erőre. A nyolcadik generáció második kiadásától erősebb piaci szereplést vár a General Motors.

Kívülről az Impaláról is ismerős, hangsúlyosabb hűtőmaszk jelent újdonságot, amitől a változatlan fényszórók szintén frissnek hatnak, de a hátsó lámpák sem maradtak érintetlenül. A módosítások nyomán eredeti, mégis jellegzetes képet fest a Malibu, amely továbbra is barátságos és elegáns egyszerre.

 

Belül a rendelkezésre álló nagyobb térre büszkék az amerikaiak, amit okos húzással értek el: az átalakított ülések, az új szivacsozás és az anyagok megváltoztatása eredményeképpen a hátsó lábtér 31,7 mm-rel növekedett meg, ami első hallásra nem sok ugyan, de azért megteszi a hatását. A középkonzolon a hosszabb, így kényelmesebb könyöklő jelent újdonságot, s a két pohártartó sem maradhatott el, továbbá két telefon számára is kialakítottak némi helyet.

A motorháztető alatt is matattak a GM mérnökei, aminek eredménye, hogy a 2,4 literes négyhengeres Ecotec benzines immáron start-stop rendszerrel érhető el, így 5 százalékkal takarékosabb elődjénél, miközben az automataváltó finomhangolása sem maradt el a frissítés során.  Ennél nagyobb és fontosabb újdonság, hogy a Chevrolet azt a kétliteres turbómotort is elérhetővé teszi a Malibuhoz, ami 260 lóerővel, valamint 400 Nm nyomatékkal száll harcba. Első körben a tengerentúlon lehet majd rendelni a kényszerlélegeztetett erőforrással szerelt modellből, de várhatóan Európában sem kell sokáig várni rá.

Továbbá hangolták a kormányzást és a féket, hogy a vezethetőség tovább javuljon. Ezt szolgálják az új lengéscsillapítók és rugók is. Felszereltség terén eközben az új holttérfigyelő asszisztens jelent újdonságot. A pontos árak egyelőre nem ismertek, de néhány nap, maximum néhány hét múlva a Chevrolet közzéteszi a friss Malibu listáját is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.