Ahogy a szedán, úgy az idén érkező Rapid is öt ajtóval büszkélkedhet majd, vagyis a praktikum terén nem lesz szégyellnivalója a friss típusnak. A kiskategóriás alapokra építkező kompakt adatai egyelőre nem ismertek, ám véleményünk szerint a kisebb puttony ellenére a második Rapid típus is körülbelül fél köbméteres alaptérfogatú csomagtartót lesz képes felmutatni (ami természetesen tovább bővíthető), ráadásul igen korrekt belső méretek mellett.
A technika, s így a hajtásláncok a testvértől érkeznek, így az alapkivitelt egy 1,2 literes, háromhengeres 75 lóerős szívó benzinmotor fogja mozgatni, a kínálat további tagjai pedig kivétel nélkül négyhengeresek lesznek és mind dízel, mind pedig benzinfronton turbófeltöltő lélegezteti az erőforrásokat. A teljesítményskála egészen 122 lóerőig terjed majd (1.4 TSI), az öt- és hatfokozatú kézi váltókon kívül pedig hétsebességes dupla kuplungos DSG automata is kérhető lesz a kizárólag elsőkerékhajtással gyártott cseh családi modellekhez.
Az ötajtós Rapid tervezett árai egyelőre nem ismertek, ám bizonyára nem lesz jelentős különbség a szintén öt ajtóval büszkélkedő lépcsőshátú kivitellel összehasonlítva. Mivel ikermodellekről van szó, vélhetően a Seat Toledo esetében is találkozhatunk az eddig nem látott karosszériaváltozattal. A hivatalos premier várat magára, szerintünk a szeptemberi Frankfurti Autószalonon találkozhatunk első ízben az újdonságokkal.