Újabb befektetés: gyárat nyitott Győrben a ThyssenKrupp

Mindig nagy örömmel és lelkesedéssel írunk a hazai autóiparral kapcsolatos fejlesztésekről, beruházásokról: ezúttal a ThyssenKrupp nyit gyárat Győrben.

Vajda János
2013. 06. 27. 16:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy új győri üzemben a ThyssenKrupp Automotive Systems alváz-specialistái komplett futóműveket állítanak össze. A befektetés mintegy négymillió euróra, vagyis közel 1,2 milliárd forintra rúg, a megrendelő pedig az Audi Hungaria Motor Kft. múlt héten, szintén Győrben megnyitott gyára. A közel hatvan munkatárs két perc alatti ütemidővel naponta 450 első és hátsó futóművet készít úgynevezett just-in-sequence szállítással, figyelemre méltó tempóban: a közlemény szerint a 4100 négyzetméter alapterületű szerelőcsarnokban éppen 176 perc telik el a megrendelés kézhezvételétől számítva a kész futómű ügyfélhez történő kiszállításáig.

Napjainkban egyetlen járműtípus gyártásánál csak a futóműrendszert nézve akár több ezerféle variáció is szükséges lehet. Azért, hogy ennek a komplexitásnak, valamint a hatékonyság követelményének is megfelelhessenek, és a magas raktározási költségeket elkerüljék, a szállítók az autógyárak közvetlen közelében telepednek le és jellemzően just-in-sequence metódussal szállítanak.

 

Ez az eljárás azt jelenti, hogy minden komponens precízen a járműbe való beépítés időpontjában érkezik meg. Ez a költségtakarékosság mellett környezetbarát módszer is, hiszen nincsen saját szállító flotta, sem a hozzá tartozó szén-dioxod-kibocsátás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.