13,5 millió forinttól lesz kapható az új Caterham

A Caterham Technology and Innovation Limited célja, hogy „elérhető, megfizethető sportautót építsen, a 7-es könnyű súlyú, minimalista filozófiájában”.

Szabó Péter
2013. 07. 09. 5:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövőre érkezik az Alpine-nal közös sportkupéjuk, amely a korábbi várakozásokkal ellentétben tulajdonságaihoz mérten meglehetősen kedvező árcédulát kap. A 7-es utódmodell fejlesztése nem is kerülhetett volna jobb kezekbe, mint a Lotus Forma–1-es csapatot is vivő vállalkozáshoz, akik a márka magasba emelésének elkötelezett hívei. „Különleges működési atmoszférát létrehozva sikerült a CTI-hez csábítani a világ legjobb rétegmodell-tervezőit, akik már alig várják, hogy továbbvihessék a Caterham-legendát és a Seven DNS-ét” – mondta Mark Edwards, a vállalat vezetője.

És kik ezek a tervezők? Többek között Tony Shute, aki a Lotus Elise legelső generációjáért volt felelős. „Amikor megkerestek a lehetőséggel, hogy vegyek részt a következő, ikonikus Caterham megépítésében, nem tudtam nemet mondani” – árulta el. Az új termékcsalád a 7-es mellett fog létezni és a megfizethetőség és elérhetőség jegyében fogan majd.

Emellett más is készül a britek boszorkánykonyháján: egy Renault-val és Alpine-nal közösen épített Porsche Caymannal rivális kupét is emlegetnek, ami az új, elérhető modell bemutatkozásának idejét eltolja. A hátsókerékhajtású kupé fejlesztése hivatalos források szerint gőzerővel zajlik, így a jövő évi Genfi Autószalon időszakában már nagy premierre számíthatunk. Míg az Alpine-féle sportgép a Renault kétliteres turbómotorjának 280 lóerős verzióját hasznosítja, addig az új Caterham szíve a pletykák szerint a Toyotától vagy a Mazdától érkezik majd. Egy biztos: a gyáriak egyértelmű nyilatkozata szerint is gyökeresen eltérő lesz majd a két kupé. „Ez nem egy Toyota GT86/Subaru BRZ-féle közös vállalkozás” – nyilatkozta Laurens van den Acker, a Renault formatervezési osztályának főnöke. Ennek ellenére azért az alkatrészek 70 százaléka közös lesz.

A legfrissebb információink szerint a Caterham a gyengélkedő Lotus által félig-meddig nyitva hagyott piaci résbe szeretne beférkőzni, így inkább a dinamizmus, semmint a lóerők hajhászása lesz az új kupé ismérve. S ennek megfelelően az árcédula is visszafogott lesz: honosítva 13,5 milliótól ülhetünk majd be az újdonságba.

A jelenlegi információk szerint 1,6, valamint 1,8 literes turbómotorokban gondolkodnak a fejlesztők. Egy biztos: érdekes lesz a helyzet, hiszen az Alpine a Porsche Cayman ellen szánja majd a kupéját, ennek megfelelő, közel 20 milliós árcédulával. Miközben globális irányokba és felfelé tör a Caterham, mi szívből reméljük, hogy nem feledkeznek meg a kisebb, elérhetőbb modellről sem, és sikerül nekik az új receptet is eltalálni.

Ha ugyanis a Seven jelenlegi kiadását némi praktikummal és ABS-szel egyesítik, vagy esetleg a meglévő receptet lesznek képesek kedvezőbb áron kínálni, ismét tökéletes, vezetésre termett autó fog születni. Egy biztos: a 15 ezer fontos beszálló árcédulához ragaszkodna a cég, amely egy megépített, itthon forgalomba helyezett modell esetén is megállna 7 millió forintban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.