Jövőre érkezik az Alpine-nal közös sportkupéjuk, amely a korábbi várakozásokkal ellentétben tulajdonságaihoz mérten meglehetősen kedvező árcédulát kap. A 7-es utódmodell fejlesztése nem is kerülhetett volna jobb kezekbe, mint a Lotus Forma–1-es csapatot is vivő vállalkozáshoz, akik a márka magasba emelésének elkötelezett hívei. „Különleges működési atmoszférát létrehozva sikerült a CTI-hez csábítani a világ legjobb rétegmodell-tervezőit, akik már alig várják, hogy továbbvihessék a Caterham-legendát és a Seven DNS-ét” – mondta Mark Edwards, a vállalat vezetője.
És kik ezek a tervezők? Többek között Tony Shute, aki a Lotus Elise legelső generációjáért volt felelős. „Amikor megkerestek a lehetőséggel, hogy vegyek részt a következő, ikonikus Caterham megépítésében, nem tudtam nemet mondani” – árulta el. Az új termékcsalád a 7-es mellett fog létezni és a megfizethetőség és elérhetőség jegyében fogan majd.
Emellett más is készül a britek boszorkánykonyháján: egy Renault-val és Alpine-nal közösen épített Porsche Caymannal rivális kupét is emlegetnek, ami az új, elérhető modell bemutatkozásának idejét eltolja. A hátsókerékhajtású kupé fejlesztése hivatalos források szerint gőzerővel zajlik, így a jövő évi Genfi Autószalon időszakában már nagy premierre számíthatunk. Míg az Alpine-féle sportgép a Renault kétliteres turbómotorjának 280 lóerős verzióját hasznosítja, addig az új Caterham szíve a pletykák szerint a Toyotától vagy a Mazdától érkezik majd. Egy biztos: a gyáriak egyértelmű nyilatkozata szerint is gyökeresen eltérő lesz majd a két kupé. „Ez nem egy Toyota GT86/Subaru BRZ-féle közös vállalkozás” – nyilatkozta Laurens van den Acker, a Renault formatervezési osztályának főnöke. Ennek ellenére azért az alkatrészek 70 százaléka közös lesz.
A legfrissebb információink szerint a Caterham a gyengélkedő Lotus által félig-meddig nyitva hagyott piaci résbe szeretne beférkőzni, így inkább a dinamizmus, semmint a lóerők hajhászása lesz az új kupé ismérve. S ennek megfelelően az árcédula is visszafogott lesz: honosítva 13,5 milliótól ülhetünk majd be az újdonságba.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!