Jövőre érkezik az Alpine-nal közös sportkupéjuk, amely a korábbi várakozásokkal ellentétben tulajdonságaihoz mérten meglehetősen kedvező árcédulát kap. A 7-es utódmodell fejlesztése nem is kerülhetett volna jobb kezekbe, mint a Lotus Forma–1-es csapatot is vivő vállalkozáshoz, akik a márka magasba emelésének elkötelezett hívei. „Különleges működési atmoszférát létrehozva sikerült a CTI-hez csábítani a világ legjobb rétegmodell-tervezőit, akik már alig várják, hogy továbbvihessék a Caterham-legendát és a Seven DNS-ét” – mondta Mark Edwards, a vállalat vezetője.
És kik ezek a tervezők? Többek között Tony Shute, aki a Lotus Elise legelső generációjáért volt felelős. „Amikor megkerestek a lehetőséggel, hogy vegyek részt a következő, ikonikus Caterham megépítésében, nem tudtam nemet mondani” – árulta el. Az új termékcsalád a 7-es mellett fog létezni és a megfizethetőség és elérhetőség jegyében fogan majd.
Emellett más is készül a britek boszorkánykonyháján: egy Renault-val és Alpine-nal közösen épített Porsche Caymannal rivális kupét is emlegetnek, ami az új, elérhető modell bemutatkozásának idejét eltolja. A hátsókerékhajtású kupé fejlesztése hivatalos források szerint gőzerővel zajlik, így a jövő évi Genfi Autószalon időszakában már nagy premierre számíthatunk. Míg az Alpine-féle sportgép a Renault kétliteres turbómotorjának 280 lóerős verzióját hasznosítja, addig az új Caterham szíve a pletykák szerint a Toyotától vagy a Mazdától érkezik majd. Egy biztos: a gyáriak egyértelmű nyilatkozata szerint is gyökeresen eltérő lesz majd a két kupé. „Ez nem egy Toyota GT86/Subaru BRZ-féle közös vállalkozás” – nyilatkozta Laurens van den Acker, a Renault formatervezési osztályának főnöke. Ennek ellenére azért az alkatrészek 70 százaléka közös lesz.
A legfrissebb információink szerint a Caterham a gyengélkedő Lotus által félig-meddig nyitva hagyott piaci résbe szeretne beférkőzni, így inkább a dinamizmus, semmint a lóerők hajhászása lesz az új kupé ismérve. S ennek megfelelően az árcédula is visszafogott lesz: honosítva 13,5 milliótól ülhetünk majd be az újdonságba.
A jelenlegi információk szerint 1,6, valamint 1,8 literes turbómotorokban gondolkodnak a fejlesztők. Egy biztos: érdekes lesz a helyzet, hiszen az Alpine a Porsche Cayman ellen szánja majd a kupéját, ennek megfelelő, közel 20 milliós árcédulával. Miközben globális irányokba és felfelé tör a Caterham, mi szívből reméljük, hogy nem feledkeznek meg a kisebb, elérhetőbb modellről sem, és sikerül nekik az új receptet is eltalálni.
Ha ugyanis a Seven jelenlegi kiadását némi praktikummal és ABS-szel egyesítik, vagy esetleg a meglévő receptet lesznek képesek kedvezőbb áron kínálni, ismét tökéletes, vezetésre termett autó fog születni. Egy biztos: a 15 ezer fontos beszálló árcédulához ragaszkodna a cég, amely egy megépített, itthon forgalomba helyezett modell esetén is megállna 7 millió forintban.