Közvetlen befecskendezés, aktív üzemanyag-menedzsment, folyamatosan változó időzítésű szelepvezérlés és fejlett befecskendezés gondoskodik a temérdek lóerő megfelelő generálásáról, miközben a takarékosságot többek között a hengersor-lekapcsolás szolgálja, így részterhelésnél négy hengerrel üzemel az LS3 motor utódja. Az amerikai fogyasztási ciklus esetében mindez 9 liter alatti városon kívüli fogyasztáshoz vezet, ami az európai mérések szerint még ennél is alacsonyabb lehet.
Az LT1 azonos hengerűrtartalma ellenére 30 lóerőt izmosodott a 437 lovas LS3-mal összehasonlítva. Alaphelyzetben 461 lóerőt és 624 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a sofőrnek az óriási V8-as, miközben a feláras sportkipufogó-rendszer megrendelése esetén 467 lóerőről és 630 Nm-ről beszélhetünk.
A csúcsteljesítmény hatezres főtengelyfordulaton, a maximális forgatónyomaték 4600-nál érkezik. Az erőforrás 75 lóerős literteljesítménye még a márka eddigi, hétliteres LS7-es sportmotor tudását is felülmúlja, ráadásul az LT1 csúcsnyomatéka mindössze 7 Nm-rel alacsonyabb, mint a 800 köbcentivel öblösebb LS7-é. Az őserőről pedig csak annyit, hogy 1000-es fordulatszámnál már 428 Nm áll a sofőr rendelkezésére, miközben 3000 és 5500 1/perc között végig legalább 570 Nm-t tud a motor, vagyis nyomatékgörbéje finoman szólva is kiegyensúlyozott és egyenletes.
Itt azonban még nem ér véget a számháború, hiszen a pletykák szerint a hat hónap múlva esedékes Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon a legradikálisabb kiadás is premierjét ünnepli, ami viszont megőrizheti hétliteres szívómotorját. Ha az erőforrás milyensége nem is, a teljesítményadatok már publikusak. A Z06-os átirat 608 tagú ménese ugyan 33 paripával elmarad a kifutó ZR1-estől, mégis gyorsabb és takarékosabb lesz nála, így vélhetően a 3,7 szekundumos sprintidő elérése sem jelenthet gondot számára, azaz értékarányosan aligha találunk gyorsabb autót nála.
Örömteli hír, hogy az európai vásárlók is örülhetnek majd az autónak, hiszen az öreg kontinensen is elérhető lesz az amerikai sportautó-legenda, mind kupé, mind pedig kabrió változatban – átszámítva 11,6/12,5 millió forint ellenében.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!