Az árusítás kezdete ráadásul már nincs is messze, a Porsche kevesebb mint 12 hónap múlva a kereskedésekbe gördíti a kisebb mérető SUV modellt, amely a gyártó legnagyobb darabszámban eladott autója lehet, legalábbis az előzetes várakozások szerint nagy az esély rá. Az eredeti tervek szerint a németek évi 55 000 darabos termeléssel számoltak, ám a megnövekedett vásárlói érdeklődés és a piaci helyzet alapján nem lehetetlen, hogy évi 75 000 példány talál majd gazdára.
Az izgalmat tovább fokozza, hogy a Macan orrában a Porsche új, háromliteres, V6-os elrendezésű ikerturbós erőforrása kér majd szót magának, nagyjából 400 lóerős csúcsteljesítménnyel. Természetesen a belépőszintet választók számára csekélyebb ménessel bíró motorok is rendelkezésre állnak, így a népszerűbb verziók között ott lesznek a kétliteres, négyhengeres benzines, illetve dízelmotorok, várhatóan több teljesítményszinttel.
Ennek kapcsán érdemes megjegyeznünk, hogy az ikonikus 968 után ismét lesz négyhengeres Porsche a kínálatban. Ahogy a Cayenne, úgy a Macan is leginkább a 911-es által kijelölt formai irányon mozog, főként az orrát és a hátsó traktust tekintve, s SUV mivolta ellenére könnyed, sportos jelenségre számíthatunk. Az ötajtós verzió mellé ráadásul a későbbiekben háromajtós is csatlakozik, így a kínálat gyakorlatilag teljes és igényes lesz. Nem meglepő tehát, hogy a legnagyobb ellenfél a hasonló stílusban autózó Range Rover Evoque lesz, amely szintúgy két karosszériaváltozatban csalogatja a stílusos SUV-t óhajtó vásárlókat. Persze a Macan a Land Rover gyermekéhez képest sokkal inkább a közút rajongója lesz, de természetesen bizonyos mértékű terepes tudás szorul belé.
„Még saját magunkat is sikerült meglepnünk” – adta hírül örömét Wolfgang Hatz, a Porsche fejlesztői részlegének vezetője. „Kiválóan vezethető, és a konkurenciát ismerve kijelenthetjük, hogy a szegmens legsportosabbja lesz” – tette hozzá a szakember. A Macan egyébként az Audi MLB platformján nyugszik, ám a mérnökök számos helyen alaposan módosították a négykarikások által nyújtott alapot, s a Porsche szerint az Audi már rá se ismerne, ha látná, mennyit változtattak rajta.
Alapvetően a platform jellegéből adódóan hosszanti motorbeépítéssel, elsőkerekesként érkezik a Macan, de a Porsche természetesen biztosít hozzá összkerékhajtási rendszert is. A márka új innovációját beszippantva az új SUV hétfokozatú kézi sebességváltóval, illetve szintén hétgangos dupla kuplungos váltóval lesz választható a megrendelők számára.