A Macan a Porsche újabb sikerének kulcsa

Azt hiszem, korunkban nem is meglepő jelenség, hogy egy patinás sportautógyártó sikeressége inkább a divatosabb modelleken múlik.

Csizsek Ádám
2013. 07. 09. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az árusítás kezdete ráadásul már nincs is messze, a Porsche kevesebb mint 12 hónap múlva a kereskedésekbe gördíti a kisebb mérető SUV modellt, amely a gyártó legnagyobb darabszámban eladott autója lehet, legalábbis az előzetes várakozások szerint nagy az esély rá. Az eredeti tervek szerint a németek évi 55 000 darabos termeléssel számoltak, ám a megnövekedett vásárlói érdeklődés és a piaci helyzet alapján nem lehetetlen, hogy évi 75 000 példány talál majd gazdára.

Az izgalmat tovább fokozza, hogy a Macan orrában a Porsche új, háromliteres, V6-os elrendezésű ikerturbós erőforrása kér majd szót magának, nagyjából 400 lóerős csúcsteljesítménnyel. Természetesen a belépőszintet választók számára csekélyebb ménessel bíró motorok is rendelkezésre állnak, így a népszerűbb verziók között ott lesznek a kétliteres, négyhengeres benzines, illetve dízelmotorok, várhatóan több teljesítményszinttel.

Ennek kapcsán érdemes megjegyeznünk, hogy az ikonikus 968 után ismét lesz négyhengeres Porsche a kínálatban. Ahogy a Cayenne, úgy a Macan is leginkább a 911-es által kijelölt formai irányon mozog, főként az orrát és a hátsó traktust tekintve, s SUV mivolta ellenére könnyed, sportos jelenségre számíthatunk. Az ötajtós verzió mellé ráadásul a későbbiekben háromajtós is csatlakozik, így a kínálat gyakorlatilag teljes és igényes lesz. Nem meglepő tehát, hogy a legnagyobb ellenfél a hasonló stílusban autózó Range Rover Evoque lesz, amely szintúgy két karosszériaváltozatban csalogatja a stílusos SUV-t óhajtó vásárlókat. Persze a Macan a Land Rover gyermekéhez képest sokkal inkább a közút rajongója lesz, de természetesen bizonyos mértékű terepes tudás szorul belé.

„Még saját magunkat is sikerült meglepnünk” – adta hírül örömét Wolfgang Hatz, a Porsche fejlesztői részlegének vezetője. „Kiválóan vezethető, és a konkurenciát ismerve kijelenthetjük, hogy a szegmens legsportosabbja lesz” – tette hozzá a szakember. A Macan egyébként az Audi MLB platformján nyugszik, ám a mérnökök számos helyen alaposan módosították a négykarikások által nyújtott alapot, s a Porsche szerint az Audi már rá se ismerne, ha látná, mennyit változtattak rajta.

Alapvetően a platform jellegéből adódóan hosszanti motorbeépítéssel, elsőkerekesként érkezik a Macan, de a Porsche természetesen biztosít hozzá összkerékhajtási rendszert is. A márka új innovációját beszippantva az új SUV hétfokozatú kézi sebességváltóval, illetve szintén hétgangos dupla kuplungos váltóval lesz választható a megrendelők számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.