Az Opel igazgatója, dr. Karl-Thomas Neumann még az élő premier előtt lerántotta a leplet a márka formavilágát, sőt jövőjét előrevetítő tanulmányról. „Világos tervünk és stratégiánk van, ez a Drive!2022, amely sok fontos témakört tartalmaz. Ami pedig autóink holnapját illeti, mindent összefoglal az Opel Monza Concept – ez a víziónk a márka jövőjéről. A Monza Concept az Opel alapértékeit mutatja fel, a német mérnöki tudást és a lebilincselő formatervet éppúgy, mint a mindennapokban használható innovációkat. Ezeket előrelátó módon viszi tovább, új könnyedséggel és letisztultsággal.”
Egyelőre sajnos nincs kilátásban hasonló kupé gyártása az Opelnál, noha akár a Monza, akár a Calibra utódja sok-sok rajongó szívét dobogtatná meg.
Igazán ízléses formákat vonultatnak fel a rüsselsheimiek, ám ez a tény már nem meglepetés, hiszen az Insignia, az Astra s utóbb a Cascada modellek nemzetközi szinten elismert formatervvel bírnak, ilyen szempontból tehát jobb úton nem is járhatna az Opel. Ellenben a jelenlegi paletta tagjai a tömeg kérdéskörében nem jeleskednek, noha a többiek épp ezen a területen fejlesztenek sokat mostanság. Ám a Monza ezzel is szakít, s az aerodinamika, valamint a megválasztott anyagok egyaránt új perspektívát adnak.
A névválasztás természetesen nem véletlen, utalva az 1978 és 1986 között gyártott, stílusteremtő Monza kupéra, amely szintén az elegánsan dinamikus stílust ötvözte a vezetőt és az utasokat szolgáló okos, célszerű megoldásokkal.
Párhuzamot von köztük a nagy üvegfelület és az alacsony övvonal is. Akkoriban a Monza volt a piacon az első autótípus digitális kijelzővel. Az Opel Monza Concept ezt az innovációs vonalat viheti majd tovább.