A Forma–1 mindenható ura pontosan 130 millió euróért, azaz hozzávetőlegesen 38 milliárd forintnak megfelelő összegért juthatna a Nürburgringhez, ami új fejezetet nyitna a versenypálya történetében. Ráadásul egy olyan keményvonalas üzletember, mint Ecclestone a haszontól sem tekinthet el, ami még vonzóbbá teszi számára a beruházást. Az üzemeltetés rendbetételét követően ugyanis éves szinten 16-18 milliárdos bevételre lehet számítani, ami gyakorlatilag 2 év alatt visszahozná a befektetett összeget.
Persze a személyzet és az egyes események rendezésének költsége ebből még lejön, a szép remények viszont így is kecsegtetően hatnak. Az üzlet megkötése egyelőre még lebeg a levegőben. Ecclestone korábban megfontoltan úgy nyilatkozott, hogy csupán gondolkodik az ajánlaton, hogy nemsokára felelősségteljes, végső döntést hozhasson. Azonban a múlt hétvégi német futamot követően már pozitívabb kép sejlik fel: „jó esély van rá, hogy megveszem” – hintette el a 82 éves üzletember.
Remélhetőleg mihamarabb pont kerül a történet végére, hiszen az európai autóversenyzés egyik fellegvára, a rajongók Mekkája a maga 154 kanyarjával jobb sorsot érdemel.
Emellett viszont egyre nehezebb az európai pályák helyzete, hiszen a száguldó cirkuszt minél többen szeretnék elcsábítani, s az USA mellett gazdaságilag erős pozícióban lévő keleti államok eséllyel pályáznak arra, hogy bekerülhessenek a versenynaptárba. Amerikát tekintve New York és Long Beach tart igényt futamokra, továbbá az azeri Baku és Thaiföld is rendezne versenyt.