Az Active Tourer Outdoor névre keresztelt jármű a praktikum és nem utolsósorban a kerékpározás szerelmeseinek szívét kívánja meghódítani. Az ötajtós, ötszemélyes kisbusz méretei meglehetősen kompaktak, hosszúsága 435, tengelytávolsága pedig 267 centiméter; összehasonlításképp: a hossz alig 2,5 centivel nagyobb, mint a szűkös 1-es sorozaté, a tengelytáv pedig még kisebb is 2 centivel. A 183 centiméteres szélesség és a 158 centis magasság természetesen már sokat ver az 1-esre, s a találgatások szerint ez a BMW az 1-es sorozat praktikusabb GT verzióját hivatott előrevetíteni, kibővítve a 3-asból és 5-ösből álló GT-portfóliót. Az új jármű alapjait a tavaly szeptemberi párizsi autószalonon leleplezett Active Tourer koncepció adja, így mind a formák, mind pedig a benzines-elektromos hibrid hajtáslánc ismerős lehet.
Belül a hagyományos BMW-s kialakítást találjuk némi modernséggel nyakon öntve – ez a szériaváltozatnál bizonyára már teljesen szokványos prémiumbelsőre változik. Addig a 8 hüvelykes központi kijelző és a következő generációs Head-Up Display vetített adataiban lehet gyönyörködni, de a hatalmas panorámatető is tartogat technikai csemegét: az spd technológiának köszönhetően a vezető beállíthatja, hogy mennyire legyen áttetsző a panel. A navigációs rendszer szintén érdekes: mivel az aktív életmódot folytató közönség lenne a célpont, a berendezés számos túraútvonalat tud, akár kerékpározásról, akár hegymászásról, akár sétáról legyen szó.
A tanulmány mozgatásáról vezetékről tölthető hibrid hajtáslánc gondoskodik, melynek lelkét a korábban bemutatott, háromhengeres, 1,5 literes TwinPower turbómotor adja. A hozzá kapcsolódó elektromotor lítium-ionos akkumulátorból meríti erejét. A két motor 190 lóerővel ruházza fel az Active Tourert. Ezzel 8 másodperc alatti 0–100-as sprintre és 200 km/h feletti végsebességre lehet képes az újdonság. Maximális töltéssel nekivágva 30 kilométert autózhatunk elektromos üzemmódban. Ennek eredményeképpen az első 100 kilométeren akár 2,5 literes vegyes fogyasztást is elérhetünk, de a rátöltés nélküli használat 3,3 literes étvágya is magáért beszél.
A héten bemutatott Concept Active Tourer tanulmánynak nem csupán érdekes Gold Race Orange nevű aranysárga fényezése és 20 hüvelykes kerekei hívják fel magukra a figyelmet. A praktikus kialakítású beltérben egy okos biciklitartó kapott helyet, amely két kerékpár szállítását teszi lehetővé, ráadásul a sínes/karos rendszer be is emeli a bicikliket az egyterű bendőjébe – továbbá ha nincs rá szükség, eltüntethető az autóban. Csodák persze nincsenek, így választhatunk, hogy két kerékpár és két személy vagy öt személy kerékpárok nélkül utazzon az autóban.
A sorozatgyártásról nincsenek információink, de nem kérdés, hogy a koncepcióból leszármaztatott, hasonló felépítésű 1-es GT rövidesen megjelenhet a BMW kínálatában.