BMW egyterű a kerékpározás szerelmeseinek

A BMW újdonságai szinte egymást érik, kis túlzással nincs olyan nap, hogy ne röppennének fel hírek a márkával kapcsolatban.

Vajda János
2013. 07. 16. 16:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Active Tourer Outdoor névre keresztelt jármű a praktikum és nem utolsósorban a kerékpározás szerelmeseinek szívét kívánja meghódítani. Az ötajtós, ötszemélyes kisbusz méretei meglehetősen kompaktak, hosszúsága 435, tengelytávolsága pedig 267 centiméter; összehasonlításképp: a hossz alig 2,5 centivel nagyobb, mint a szűkös 1-es sorozaté, a tengelytáv pedig még kisebb is 2 centivel. A 183 centiméteres szélesség és a 158 centis magasság természetesen már sokat ver az 1-esre, s a találgatások szerint ez a BMW az 1-es sorozat praktikusabb GT verzióját hivatott előrevetíteni, kibővítve a 3-asból és 5-ösből álló GT-portfóliót. Az új jármű alapjait a tavaly szeptemberi párizsi autószalonon leleplezett Active Tourer koncepció adja, így mind a formák, mind pedig a benzines-elektromos hibrid hajtáslánc ismerős lehet.

Belül a hagyományos BMW-s kialakítást találjuk némi modernséggel nyakon öntve – ez a szériaváltozatnál bizonyára már teljesen szokványos prémiumbelsőre változik. Addig a 8 hüvelykes központi kijelző és a következő generációs Head-Up Display vetített adataiban lehet gyönyörködni, de a hatalmas panorámatető is tartogat technikai csemegét: az spd technológiának köszönhetően a vezető beállíthatja, hogy mennyire legyen áttetsző a panel. A navigációs rendszer szintén érdekes: mivel az aktív életmódot folytató közönség lenne a célpont, a berendezés számos túraútvonalat tud, akár kerékpározásról, akár hegymászásról, akár sétáról legyen szó.

A tanulmány mozgatásáról vezetékről tölthető hibrid hajtáslánc gondoskodik, melynek lelkét a korábban bemutatott, háromhengeres, 1,5 literes TwinPower turbómotor adja. A hozzá kapcsolódó elektromotor lítium-ionos akkumulátorból meríti erejét. A két motor 190 lóerővel ruházza fel az Active Tourert. Ezzel 8 másodperc alatti 0–100-as sprintre és 200 km/h feletti végsebességre lehet képes az újdonság. Maximális töltéssel nekivágva 30 kilométert autózhatunk elektromos üzemmódban. Ennek eredményeképpen az első 100 kilométeren akár 2,5 literes vegyes fogyasztást is elérhetünk, de a rátöltés nélküli használat 3,3 literes étvágya is magáért beszél.

A héten bemutatott Concept Active Tourer tanulmánynak nem csupán érdekes Gold Race Orange nevű aranysárga fényezése és 20 hüvelykes kerekei hívják fel magukra a figyelmet. A praktikus kialakítású beltérben egy okos biciklitartó kapott helyet, amely két kerékpár szállítását teszi lehetővé, ráadásul a sínes/karos rendszer be is emeli a bicikliket az egyterű bendőjébe – továbbá ha nincs rá szükség, eltüntethető az autóban. Csodák persze nincsenek, így választhatunk, hogy két kerékpár és két személy vagy öt személy kerékpárok nélkül utazzon az autóban.

A sorozatgyártásról nincsenek információink, de nem kérdés, hogy a koncepcióból leszármaztatott, hasonló felépítésű 1-es GT rövidesen megjelenhet a BMW kínálatában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.