Borsot törhet a Mercedes orra alá az Audi A3

A szintén Magyarországon, Győrben készülő Audi A3 Limusine rövidesen megérkezik a hazai kereskedésekbe, hogy borsot törjön a Mercedes–Benz CLA orra alá.

Szabó Péter
2013. 07. 06. 17:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tekintélyes összegért ugyanis már az új 1,4 literes turbómotort kapjuk, 140 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal, melyhez a gyártó szériában adja a hétsebességes dupla kuplungos automatát. Ez a hajtáslánc pedig repíti a könnyű, üresen mindössze 1,2 tonnás szedánt. A 8,4 másodperces 0–100-as sprint és a 214 km/h-s végsebesség nem hagy kívánnivalót maga után, miközben a széria hengerlekapcsolás hihetetlenül alacsony, 4,7 l/100 km-es vegyes fogyasztást szavatol. Hihetetlen?

Pedig érdemes elhinni – az ugyanilyen motorral, de kézi váltóval, hengerlekapcsolás nélkül felszerelt VW Golf tesztünkben már bizonyította étvágytalanságát. Felfelé a szintén új, 1,8 literes turbómotorral vezet az út. A szintén hétfokozatú automatával és elsőkerékhajtással elérhető hajtáslánc változatlan felszereltség mellett 8,35 milliós tételt jelent.

A közel egymilliós ráfordítás 180 lóerőt és szintén 250 Nm nyomatékot eredményez, melynek eredményeképpen 7,3 szekundumos 0–100-ra és 235 km/h-s végsebességre számíthatunk. A többletfogyasztás 9 deciliter – az így létrejövő többletköltségek pedig ismét a szimpatikus beszálló erőforrás irányába terelnek.

A dízelmotorok és a kézi váltás híveinek egyelőre egyetlen lehetőséggel kell beérniük: a 150 lóerős 2.0 TDI hatfokozatú manuális váltóval elérhető. A 7,53 millió forintos alapáron kínált öngyulladós a gyári adatok szerint 8,7 másodperces 0–100-as sprintet ígér, ám nemrégiben egy háromajtós A3 tesztjét előkészítve mi 7,4 szekundumot mértünk a meglehetősen jó erőben lévő, gazdaságos motornak. A gyári vegyes fogyasztás 4,1 l/100 km.

A felszereltséget szokás szerint milliós tételekben variálhatjuk, ám mielőtt ezt megtennénk, még három csomaggal szembesít minket az Audi. A belépőről közel 600 ezer forint fejében léphetünk a sportosabb Ambition és a hangulatos Ambiente szintre.

Előbbi sportfutóművel, sportülésekkel, 17 colos kerekekkel és ehhez igazított betétekkel/kiegészítőkkel csábít, míg utóbbi többek között kényelmesebb könyöktámasszal, tolatóradarral, tempomattal és megvilágított piperetükörrel kacsintgat felénk. A viszonylag szerény alapfelszereltséget opciós tételek seregével bővíthetjük – szinte semmi sem hiányzik a kínálatból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.