Ráadásul miközben részletgazdag, képes elkerülni a túldíszítettséget. Miután kitárjuk a keret nélküli ajtókat, az itt valóban sportosan elegáns utastér láttán sem lehet majd panaszunk. A nemzetközi szaksajtó egységesen a szűkös helykínálat miatt kritizálja a CLA-t, pedig ennyi szépségért szerény ár, hogy a hátsó sor bőséges lábtere mellett 180 centiméteres magassággal már kissé le kell csúsznunk az ülőlapon, ha nem akarjuk, hogy a fejünk a kárpitot súrolja.
Az enteriőrben minden kifinomult és kiforrott, a kezelőszervek, gombok, kapcsolók működése határozott, érintésük kellemesen hűvös, s mindez kifogástalan minőségről árulkodik, ám a harmonikus benyomásokkal szembeüvölt a központi kijelző hanyagsága. Hazafias érzelmekkel hiába is szeretném az összeszerelési minőséget méltatni, sajnos a műszerfal a márkához és a kategóriához méltatlan módon meg-megzörren.
A CLA-ban mégis kiváltságos öröm helyet foglalni, hiszen a vezetői ergonómia tökéletes, és a vaskos kormánykereket megragadva még akkor is pezsegni kezd a vérünk, ha a sportos felszín ellenére csak 2,2 literes, 170 lóerős és 350 newtonméteres dízelmotor dohog a motorháztetőnk alatt. Az opcionális AMG és Urban csomaghoz egyaránt társuló sportos futómű és az elektromechanikus szerkezet dacára kiemelkedően direkt kormányzás olyan közvetlenséget szavatol, hogy néhány nap után még rutintalan pilóták is képesek lennének tökéletesen egybeforrni a kocsival.
A Mercedes persze enyhén alulkormányozott, ám ezt a határon autózva a kormány nyitásával bármikor oldhatjuk, sőt gázelvétellel a far is kiszámíthatóan csúszik az ívre. Az elöl MacPherson-, hátul térlengőkaros futómű megalkuvást igénylő hangolása most előnyünkre válik. Normál használatban ugyanis a Mercedes sztereotip tulajdonságainak hívei csalódni fognak, a kocsi ugyanis ebben a konfigurációban meglepően kemény, s rövid úthibákra érzékeny. Kátyúkon fel-felüt, ismétlődő hullámokon pedig berezonál a felfüggesztés.
Noha a rezonanciától sem mentes dízelmotor alacsony fordulaton kerregésben tetten érhető kulturálatlansága az utastérben kevésbé zavaró, a külső szemlélődő számára messziről szemet szúr. Kész szerencse, hogy a flúgos futamok során a hétfokozatú dupla kuplungos váltó kielégítő fürgeséggel dolgozik, miközben sport állásban a lehető legnagyobb rugalmasságot szavatoló tartományból nem engedi leesni a fordulatot, s ilyenkor a minden körülmények között gyorsan reagáló és jó gázreakciójú erőforrás hangja már igazán vérpezsdítő.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!