Noha a Peugeot 208 GTi és a DS3 Racing testvérmodellek, jobban nem is különbözhetnének: az oroszlános modell sokkal visszafogottabb, kellemesebb kompromisszumot nyújt a sportosság és a hétköznapi élet között, míg a Citroën versenyülésekkel, kőkemény futóművel és nagy hanggal segíti hozzá az élményhez saját mérges háromajtósát.
A hátrahúzható tetővel bíró verziót még csupán tanulmányként kezeli a gyártó, ám mivel mind a kabrió, mind a Racing kiadás szériában kapható, könnyen lehet, hogy a Goodwood Festival of Speed alkalmával esedékes bemutató után a kettőből gyúrt, igazi élménymodell is bekúszik a kínálatba.
Természetesen a technikát illetően nincs új a nap alatt, a DS3 Cabrio Racing ugyanazt az 1,6 literes turbómotort kapja, mint testvérei, tehát a 210 lóerő körüli teljesítmény garantált, s az így összegyűlt lovaknak mindösszesen 25 kilogrammal kell többet cipelniük, mint a fix tetős példányok esetében. Ennek eredményeként a menetteljesítmények valószínűleg vajmi keveset változnak.
A franciák újdonsága persze továbbra is csábítja a szemet: az új 19 hüvelykes felnik (szériában 18-asok várhatók, de az is épp elég), a DS-mintás bőrkárpittal borított ülések, illetve a betétek mind-mind az egyediséget szolgálják, a Citroën szerint ezzel minden tekintetben szofisztikált és radikális igyekszik lenni a kis méregzsák.
A hétvégi goodwoodi esemény után legközelebb a szeptemberben esedékes Frankfurti Autószalonon láthatja a közönség a Citroën DS3 Cabrio Racinget – valószínűleg addigra megválaszolásra kerül a szériagyártást illető kérdés is.