Az új versenyautó építését nagyon tudatosan végezte a Mitsubishi, ugyanis rengeteg információt használtak fel a tavalyi verseny gyűjtött adatokból, illetve a szerzett tapasztalatok ugyancsak jól jöttek. Ennek eredményeképpen az újdonság megörökölte a jól működő acélcsőből készült vázszerkezetet, valamint az aerodinamika, tehát a burkolatok jó részét, a továbbfejlesztett hátsó légterelő pedig még nagyobb leszorítóerőt termel, s karbonból készült.
A MiEV Evolution II elektromos hajtása szintén megújult, s immáron 545 lóerő leadására képes, szemben a tavalyi példánnyal, amely ennél 218 lóerővel gyengébb volt. Az autó összkerékhajtását a Super All-Wheel Contorl néven futó rendszer felügyeli, amely a menetstabilizátorhoz is használatos perdületszenzor adatait is felhasználja, s ez alapján a lehető legjobb kanyarodási tulajdonságokhoz segíti elő a versenyautót az elektromotorok szabályozásával.
A motorok a legújabb generációs akkumulátorból táplálkoznak, melynek kapacitása 50 kWh. Szénszál erősítésű polimer szerkezetre épült a pakk, az új hűtésrendszer pedig könnyebb és hatékonyabb, mint az elődben volt. Az akkumulátor emellett alacsonyabbra is került, ami a súlypontot a földhöz közelebb vitte, így stabilabb és kanyarban gyorsabb lett az ez évi modell. A két versenyautót a Dakaron győztes Hiroshi Masuoka és a Pikes Peak motors bajnoka, Greg Tracy dirigálja majd az eseményen.