Ennek köszönhető, hogy a legvadabb változat a szerényebb teljesítményű kiviteleknél még könnyebb is 17 kilogrammal, melynek köszönhetően egyetlen tonnát 211 lóerő mozgat. A külső meghatározó eleme a hatalmas szénszálas hátsó légterelő, amely a sajtóközlemény szerint a légellenállás fokozása nélkül képes csökkenteni a felhajtóerőt. A 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett karosszéria kerékjárataiban 19 colos felniket és abroncsokat találunk, melyek kettős fényezése még tovább hivatott fokozni az izgalmakat.
A kipufogón is dolgoztak a mérnökök: az új rendszer még dölyfösebb hangaláfestésről gondoskodik. Belül elsősorban hangulatfokozó kiegészítők jelentik a változatosságot. A vörös kontrasztvarrás, az ülések ’R’ monogrammal ékesített bőr és Alcantara borítása, a középkonzol sokat sejtető alumínium plakettje mind a sportosságot sugallja.
A legtöbb figyelmet viszont így is a motortér kapta. Az 1,6 literes turbómotorból merész 271 lóerőt szedtek ki a mérnökök, miközben 1900-as fordulattól egészen 5500-ig 330 Nm nyomatékot állít hadrendbe. Ahhoz, hogy a viszonylag kis lökettérfogatból ez a tudás előálljon, komoly fejlesztéseket végeztek a négyhengeresen. A tartósság fokozása érdekében a motor speciális hőkezelést kap, miközben új a kettős megfúvású turbófeltöltő is. A leömlőket is máshogyan alakították ki, miközben a dugattyúkat a specialista Mahle szállítja, melynek neve méltán híres az autózás és az autósport világában. Az erőt hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez, melyek tapadását egy Torsen önzáró differenciálmű fokozza.
Ha sikerül jól eltalálunk a rajtot, mindössze 5,9 másodperc alatt elérhetjük a 100 km/h-t. Az RCZ R száguldása egészen elektronikusan limitált 250 km/h-ig folytatódhat, ám míg ez megtörténik, 14,2 szekundumnál magunk mögött hagyunk negyed mérföldet, majd pedig 25,4 másodpercnél 1000 métert. De mi történik, ha kanyarodnunk kell?
A még kompetensebb tudásról a futómű teljes áthangolása gondoskodik – a lengéscsillapítástól kezdve a gátlókon át a rugók keménységéig mindent megváltoztattak –, miközben a nyomtáv és a felnik szélessége is növekedett. A beállítást kimondottan a széria 235/40 R19-es Goodyear Eagle F1 Asymmetric abroncsokhoz hangolták a mérnökök. A mozgási energia felemésztésében elöl 380 mm-es tárcsákat szorongató négydugattyús fékek gondoskodnak. A négy színben (vörös, fekete, szürke és fehér) elérhető RCZ R egyetlen makulátlan felszereltségi szinten lesz kapható. Az árakról majd az év vége felé, a hazai forgalmazás kezdésekor tudunk beszámolni, de nem nehéz megjósolni, hogy 12 millió forint körüli árcédulára számíthatunk.