A kínálatban megjelenik egy új motor, de különféle extrákkal és egyéb apróságokkal is bővül a Rapid-portfólió, amelyeknek köszönhetően az autó egyértelműen igényesebb és jobb lesz. Extrák terén az immár elérhetővé vált xenon lámpák jelentik a legnagyobb előrelépést, melyek a nagyobb modellek xenonjainál alacsonyabb fényerővel (2000 lumen) büszkélkednek, cserébe viszont állítólag jó áron lehet majd hozzájuk jutni, és az illetékesek szerint az új fényszórók tulajdonságaikat tekintve gyakorlatilag semmivel sem kevesebbek az erősebb xenonoknál.
A sokat kritizált anyaghasználatú beltérben friss kárpitokat, igényesebb műanyagokat találunk, sőt egy új, háromküllős kormánykerékre is bukkanhatunk. Az eddigi egyszínű díszbetétek mellé tetszetősebbek jelennek meg – például zongoralakk –, míg az élménydúsabb kezelésről modernebb multimédiás rendszerek gondoskodnak.
Nem feledkezhetünk meg a vezető oldalára végre egybecsoportosított elektromos ablakemelőkről sem, amiket eddig igencsak hiányoltunk a Rapidból. A motorkínálatot tekintve egyetlen változásnak örülhetünk: a dízelfronton mindeddig magányosan árválkodó 1,6 literes, 105 lóerős (250 Nm) négyhengeres gázolajos mellé ugyanezen blokk gyengébbik verziója csatlakozik, amelyhez szériában szintén ötfokozatú kézi váltó jár.
Az új 1.6 TDI 90 lóerő leadására képes, így illeszkedik a konkurencia hasonló egységei közé, amennyiben pedig megrendeli a leendő tulajdonos a start/stop rendszert, a fékenergia-visszanyerést és az alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsokat tartalmazó Greentec csomagot, jutalma mindössze 3,9 l/100 km-es átlagfogyasztás lesz (CO2-kibocsátás 104 g/km).
Az enyhén frissített Škoda Rapidok augusztusban kerülnek piacra, nemsokára pedig a nemrégiben említett ötajtós „csapott hátú” kivitel csatlakozik a kínálathoz.