Persze a hivatalos bemutatóra még várni kell, azonban a 2014-es modellévű lépcsős hátú 3-as hátsó traktusát már megszellőztette a gyártó, ez látható a felső fotón. Ilyenkor ízelítőről szoktunk beszélni, ám ez a fogalom ezúttal fokozottan igaz, hiszen a vörös bőrbe bújt Mazda3 szedánhoz roppant jó étvágyat csinál. Ahogy az ötajtós esetében, ezúttal is karakteres, talán még jellegzetesebb vonalak uralják a hátsó részt, természetesen a Kodo formai filozófia jegyében.
A Mazda a részletekről egyelőre hallgat, azt viszont már korábban is megtudhattuk, hogy a kategóriában vezetőnek számító 0,255-ös légellenállási tényezőt értek el a japánok a kis légterelővel fűszerezett szedánnál. Motorkínálat tekintetében itt is az ötajtós palettájára kell számítanunk, azaz a sort a Mazda új, 1,5 literes SKYACTIV-G motorja nyitja 100 lóerővel és 150 Nm-es csúcsnyomatékkal, amit a különböző piacokon 120, 157, illetve 165 lovas szinteken elérhető kétliteres szívómotor követ.
Igazi finomságként az i-ELOOP hibrid technológiát hasznosító 2,5 literes, 186 lóerős, 250 Nm-es négyhengeres is elérhető lesz (első körben csak Amerikában), méghozzá 7 liter alatti fogyasztással. Természetesen nem marad dízelmotor nélkül sem a japán szedán, a 2.2 SKYACTIV-D 150 lóerővel és 380 Nm-rel tartja majd a frontot, míg a későbbiekben a 175 lóerős verzió is tiszteletét teheti.