A hibridből tehát kikerül néhány olyan pont, amely a takarékosság jegyében született, a kis dízelmotor helyét pedig a találgatások szerint vagy a Golf GTI kétliteres, 220-230 lóerős turbós benzinmotorja, vagy egy nagy teljesítményű háromhengeres egység veheti át, de a hengerlekapcsolást is ismerő 1.4 TSI erősebb verziója sem kizárható. Az XR1 néven emlegetett koncepció az izmosítást követően 4,6 szekundum alatti 0–100-as sprintre lesz képes a legfrissebb belső információk szerint. Ehhez persze a mindösszesen 850 kg környéki tömeg is szükségeltetik.
A teljesítmény ára a fogyasztásban jelentkezik, de mindez nem jelenti egyben az, hogy teljes egészében száműzik a hatékonyságot a kétüléses modellből: a cél, hogy a gyorsaság mellé 4 liter alatti átlagfogyasztás párosuljon, s a csúcssebesség valahol 300 km/h környékén legyen – mindez hiába tűnik oximoronnak, a cél a rendkívül alacsony légellenállási együtthatónak is köszönhetően akár sikerülhet is.
Középre épített erőforrása, alacsony tömege és alacsonyan lévő súlypontja miatt ráadásul vezetési élményben is ütős lehet az atletikusabb és számos ponton átalakításra váró XR1, amelyből állítólag nem csupán koncepció épülhet, hanem a későbbiek folyamán testvéréhez, az XL1-hez hasonlóan a kereskedelmi forgalomban kapható lehet az őrült VW.