Íme a Citroën C-Elysée WTCC versenyautója

A csapat sztárpilótája a márkával több rali világbajnoki címet is elhódító Sébastien Loeb lesz.

Csizsek Ádám
2013. 07. 28. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pedig a DS3 személyében már rendelkezik a Citroën versenyképes alappal, hiszen a kis háromajtós a raliban meglehetősen jó szereplést tudhat magáénak, de úgy tűnik, a szakemberek véleménye szerint az árérzékeny piacokra szánt szedán átalakításával több eséllyel indulnak majd a győzelemért a World Touring Car Championship 2014-es viadalain.

Egyúttal ez volna az első alkalom, hogy a francia márka a WTCC-ben vesz részt, de természetesen nem kezelhetjük őket teljesen zöldfülűként, hiszen a kilencszeres WRC világbajnok Sébastien Loeb tekergeti majd a versenypályára szánt C-Elysée kormányát, másrészt a Citroën más területeken roppant nagy mennyiségű tapasztalatot gyűjtött a versenyzésről.

 

Az elhivatottságot jelzi, hogy a semmiből előtörve a Pikes Peak hegyi felfutó rekordját is megdöntötték idén, ott a 208 és Loeb párosa volt igazán eredményes. „Az, hogy a C-Elysée képezi a WTCC versenyautónk alapját, tisztán rámutat, hogy a célunk a versenyeken szerzett tapasztalatok felhasználása a kereskedelemben futó modelljeink fejlesztéséhez. Olyan helyszínekkel a versenynaptárban, mint Latin-Amerika, Marokkó, Kína és Oroszország, a C-Elyséenek, jelenlegi növekedésünk megalapozójának kihívás lesz köröznie a számos sportrajongó és a tömegek előtt” – mondta a projektről Fréderic Banzet, a Citroën vezére.

A képeken látható versenyautóban egyébként a franciák 1,6 literes turbómotorja dolgozik, ám ezúttal nem a 156, sőt, még nem is a 200 lóerőt meghaladó verzió.

 

A WTCC-re 380 lóerőre húzták a négyhengeres erőforrást, amely a DS3 raliautóban ugyanilyen formában szerepel. A markáns szélesítés, s a méretes légterelők sem maradhattak el. A Citroën már javában teszteli a versenyautót, hogy jövő tavasszal a lehető legversenyképesebb formájában álljon rajthoz.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.