A 208 Hybrid FE koncepció ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, s a 8 másodperces 0–100-as sprinttel érzékeltetett, a GTi-hez hasonló teljesítménye mellé mindösszesen 50 g/km-es kibocsátás társul, ami csupán 2,1 literes átlagfogyasztásnak felel meg. Ám a csekély fogyasztás nem egyszerűen a kis benzinmotorral megtámogatott hibrid hajtásnak, hanem a 200 kg-os fogyásnak is köszönhető, így bőven 1000 kg alá esik az autó tömege.
A hatékonyságot a hátsó diffúzor is segíti, a futóművek radikális átalakításával pedig mintegy 15 kg-ot takarítottak meg tengelyenként a szakemberek. A kis tömeg és a moderált fogyasztás pici tankot vonzott magával, a hibrid oroszlán bendője mindösszesen 20 liter üzemanyagot képes elnyelni. A 19 colos felniméret persze túlzónak tűnhet, azonban a nagy átmérőjű és keskeny kerekek sokat nyomnak a latba, mikor a fogyasztásra terelődik a szó.
A motorháztető alatt a franciák egyliteres motorja lapul, ám azt 1,2 literre fúrták fel, s Atkinson ciklusúra alakították. A versenyautókéhoz hasonló technológiával készült hengerfej, a szénszálas alkatrészek és az akkumulátor a 908 HYbrid versenyautó segítségével érkezett a kisebb kategóriába.
A 208 villanymotorja 40 lóerő leadásra képes, s egy 90 cellából álló lítium-ion akkumulátorból táplálkozik. Az elektromos rásegítés az EGC kódnevű, automatizált ötsebességes váltó mögött helyezkedik el. A Peugeot szerint a tanulmányautó 14-19 km megtételére képes pusztán az elektromos rendszerrel, s a sofőr kívánságára akár sportos produkciót is bemutathat. A szériagyártás egyelőre nincs tervben, de a sikeres tanulmányból az ötletes részegységek a későbbiekben beköltözhetnek a gyártásba kerülő modellekbe.