Izmos, könnyű hibriddel kísérletezik a Peugeot

A Peugeot 208 GTi nemrég érkezett meg a francia márka kínálatába, de a mérnökök máris azon törik a fejük, hogyan lehetne a hasonló izomköteget takarékossággal társítani.

Csizsek Ádám
2013. 07. 08. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 208 Hybrid FE koncepció ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, s a 8 másodperces 0–100-as sprinttel érzékeltetett, a GTi-hez hasonló teljesítménye mellé mindösszesen 50 g/km-es kibocsátás társul, ami csupán 2,1 literes átlagfogyasztásnak felel meg. Ám a csekély fogyasztás nem egyszerűen a kis benzinmotorral megtámogatott hibrid hajtásnak, hanem a 200 kg-os fogyásnak is köszönhető, így bőven 1000 kg alá esik az autó tömege.

A hatékonyságot a hátsó diffúzor is segíti, a futóművek radikális átalakításával pedig mintegy 15 kg-ot takarítottak meg tengelyenként a szakemberek. A kis tömeg és a moderált fogyasztás pici tankot vonzott magával, a hibrid oroszlán bendője mindösszesen 20 liter üzemanyagot képes elnyelni. A 19 colos felniméret persze túlzónak tűnhet, azonban a nagy átmérőjű és keskeny kerekek sokat nyomnak a latba, mikor a fogyasztásra terelődik a szó.

A motorháztető alatt a franciák egyliteres motorja lapul, ám azt 1,2 literre fúrták fel, s Atkinson ciklusúra alakították. A versenyautókéhoz hasonló technológiával készült hengerfej, a szénszálas alkatrészek és az akkumulátor a 908 HYbrid versenyautó segítségével érkezett a kisebb kategóriába.

A 208 villanymotorja 40 lóerő leadásra képes, s egy 90 cellából álló lítium-ion akkumulátorból táplálkozik. Az elektromos rásegítés az EGC kódnevű, automatizált ötsebességes váltó mögött helyezkedik el. A Peugeot szerint a tanulmányautó 14-19 km megtételére képes pusztán az elektromos rendszerrel, s a sofőr kívánságára akár sportos produkciót is bemutathat. A szériagyártás egyelőre nincs tervben, de a sikeres tanulmányból az ötletes részegységek a későbbiekben beköltözhetnek a gyártásba kerülő modellekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.