Az 1954-es évjáratú Mercedes W196R-t Juan Manuel Fangio, a Formula–1 egyik legsikeresebb pilótája vezette még az autóversenyzés hőskorában. Egészen pontosan az ’54-es német és svájci nagydíjak győzelmére érdemes példányáról van szó, tehát igazán különleges történet fűződik az autóhoz. A szóban forgó „ezüstnyílon” a 00006/54-es alvázszám áll, orrában pedig a németek 2,5 literes soros nyolchengerese húzódik meg büszkén.
Az eredeti állapotában aukcióra bocsátott Mercedes az árverésen hihetetlen eredményt ért el, ugyanis nem csupán a valaha kalapácsütésre elkelt legdrágább autó címet viselheti magán, hanem a legtöbbet érő Formula–1-es versenyautó és a legmagasabb áron elkelt Mercedes-Benz is egyben (bár utóbbi állítás az elsőből egyenesen következik) – áll a Bonhams aukciósház közleményében.
„Az immáron öt évtizedet felölelő aukciós karrierem során a világ legkívánatosabb és legfontosabb modelljeivel volt dolgom, de a tegnapi, legendás Formula–1-es versenyautóval a csúcsra értem. Olyan kiváltságos helyzetbe kerültem, hogy magam vezényelhettem le az autó értékesítését, amely nem csupán az egyik legjellegzetesebb versenyautó a 20. századból, hanem egyben a legfontosabb Formula–1-es modell, amely valaha kalapács alá került” – mesélte büszkén Robert Brooks, a Bonhams aukciósház vezetője.