Már gyártják a ZF kilencfokozatú automata váltót

A váltóspecialista, számtalan autógyártónak beszállító ZF megkezdte vadonatúj, kilencfokozatú bolygóműves automata váltójának szériagyártását.

Vajda János
2013. 07. 17. 5:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A váltógyártó cég igazgatója, dr. Stefan Sommer nyilatkozatában elmondta, hogy a hatékonyság az autófejlesztés alfája és ómegája, amennyiben az üzemanyag-fogyasztásról és a szén-dioxid-kibocsátásról van szó. És a ZF-esek elmondták, hogy hiába tűnik túl soknak a kilenc váltófokozat, a mérések tanúbizonysága szerint rengeteg üzemanyagot spórol az új szerkezet – a hatfokozatú előddel összehasonlítva például létezik olyan szituáció, amikor 16 (!) százalék a spórolás mértéke.

A keresztmotorokhoz kialakított, alig 37 centiméter hosszú, s így igen kompakt szerkezet az említett elődmodellnél továbbá mindössze 6 mm-rel hosszabb, ráadásul 7,5 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen. Ez már önmagában is nagyon jól hangzik, a hatékonyság fokozását, a fokozott gyorsulást és a kifinomult működést pedig a kilenc fokozat szavatolja.

Az egység a hivatalos közlemény szerint mindent tud, amit a jelenleg is kategóriavezető, „hosszmotoros” autókba tervezett nyolcfokozatú bolygóműves testvérnél láthattunk, így persze a start/stop rendszert és egyéb hatékonyságnövelő finomságokat is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.