A váltógyártó cég igazgatója, dr. Stefan Sommer nyilatkozatában elmondta, hogy a hatékonyság az autófejlesztés alfája és ómegája, amennyiben az üzemanyag-fogyasztásról és a szén-dioxid-kibocsátásról van szó. És a ZF-esek elmondták, hogy hiába tűnik túl soknak a kilenc váltófokozat, a mérések tanúbizonysága szerint rengeteg üzemanyagot spórol az új szerkezet – a hatfokozatú előddel összehasonlítva például létezik olyan szituáció, amikor 16 (!) százalék a spórolás mértéke.
A keresztmotorokhoz kialakított, alig 37 centiméter hosszú, s így igen kompakt szerkezet az említett elődmodellnél továbbá mindössze 6 mm-rel hosszabb, ráadásul 7,5 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen. Ez már önmagában is nagyon jól hangzik, a hatékonyság fokozását, a fokozott gyorsulást és a kifinomult működést pedig a kilenc fokozat szavatolja.
Az egység a hivatalos közlemény szerint mindent tud, amit a jelenleg is kategóriavezető, „hosszmotoros” autókba tervezett nyolcfokozatú bolygóműves testvérnél láthattunk, így persze a start/stop rendszert és egyéb hatékonyságnövelő finomságokat is.