Ráadásul a Jaguar nem éri be ennyivel, s a hírek szerint ugyanerre a platformra SUV-t is építenek a britek, gyakorlatilag két legyet ütve egy csapásra. Egészen pontosan a JLR, azaz a Jaguar Land Rover Premium Lightweight platformról van szó, az új szedán pedig a találgatások alapján Q-Type vagy XS néven kerülhet forgalomba, körülbelül 18 hónap múlva. Ahogy az XJ esetében, úgy itt is könnyű alumínium alapokra számíthatunk.
Érdekes az SUV meglépése, hiszen a JLR a roppant sikeresnek bizonyult Range Rover Evoque és a költséghatékonyabb Freelander szériákkal már egy ízben lefedi a piacot a kisebb méretű prémium SUV-k kategóriájában. A középkategóriás modell a Jaguar solihulli (Anglia) üzemében készül majd – ezt bizonyítja az a tény is, hogy a gyárat gőzerővel fejlesztik, s például egy új karosszériarészleg kerül hamarosan átadásra.
Nagy formai újdonságokat nem várunk a belépő szedántól; nagyjából az XF és az XJ által felvonultatott stílus jelenik majd meg az új modellen is, a motorházban pedig a britek új, saját fejlesztésű négyhengeres feltöltött motorjai teljesíthetnek majd szolgálatot.
A koncepciómodell hamarosan debütálhat, így már akár a szeptemberben esedékes Frankfurti Autószalonon találkozhatunk a Jaguar új fegyverével, a Land Rover friss modelljei mellett. Az új szedán/SUV különben kimondottan fontos a Jaguar számára, hiszen végre teljes(ebb) gőzzel indulhat csatába a márka a BMW, a Mercedes–Benz, az Audi, illetőleg a Volvo, a Lexus és az Infiniti ellen. A Tata Motors, a brit márka tulajdonosa további növekedést szeretne látni a JLR-től, noha a múlt évben is plusz 20 százalékkal zártak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!