Első ízben a Frankfurti Autószalonon, azaz szeptember elején csodálhatjuk majd meg testközelből a Mercedes palettájának legújabb tagjait, ám a németek sem bírtak addig várni, s lerántották a leplet az újdonságról. A külsőt illetően nagy meglepetésnek nem lehetünk szemtanúi: a szokványos, ám annál izgalmasabb kúrát alkalmazták az affalterbachiak.
A részletek finomságai között olyan megoldások tűnnek fel, mint az agresszív formatervvel büszkélkedő első lökhárító, a nagyobb levegőszükséglet jegyében született, méretesebb légbeömlők, a karbonból épített légterelő, s akkor még a szintén szénszálból készült hátsó diffúzorról, valamint a négy darab, szögletes kipufogóvégről nem is szóltunk.
Belül a pillanat alatt felszökkenő fordulatszámmérőben a V8 Biturbo felirat is feltűnik, illetve a karbon dekorbetétek ugyancsak megcsillannak, ahogy a hörgő V8 sem marad csöndben. Az üléseket is erősebb oldaltartásúra cserélték az AMG-nél, de bőrbe préselt emblémák és sportosabb számlapú IWC óra is jelzi a legerősebb S-osztály hovatartozását.
Az 5,5 literes ikerturbós nyolchengeres játssza ezúttal is a főszerepet, amelyet már az E63 AMG, illetve annak S változatából ismerhetünk. Utóbbi motorja került az S-osztály lemezei alá is, így 585 lóerőre és 900 Nm nyomatékra számíthatunk, ha tövig nyomjuk a gázpedált. Utóbbi 2250-tól 3750-es fordulatig áll rendelkezésünkre. Ezt hétfokozatú automataváltó továbbítja a hátsó kerekek felé, s annak ellenére, hogy szükség esetén mindössze 4,4 másodperc alatt letudhatjuk a 0–100-as sprintet, igazán visszafogott lábbal 10,1 literes fogyasztást valósíthatunk meg 100 kilométeren.
Van innen tovább is, ugyanis a márka történelmében először az S-osztály AMG változata is elérhető összkerékhajtással. A fokozott tapadásnak pedig megvan az eredménye, ami 4,0 szekundumos 0–100-as gyorsulásban manifesztálódik. Ennek ellenére sem kell a túlzott alulkormányzottságtól tartanunk, ugyanis a 4Matic névre hallgató rendszer alapból az erő 67 százalékát hátra küldi.
Kanyarokban feszesebbre hangolt csillapítás és vastagabb stabilizátorok lehetnek segítségünkre, miközben itt is megjelent a sztereó kamerákkal utat pásztázó Magic Body Control névre hallgató légrugózási rendszer. Emellett az sem utolsó szempont, hogy az előző generációhoz mérten közel 100 kilogrammtól szabadult meg az újdonság. Ebből 20 kilogrammot tesz ki az eddig csak vérbeli sportautóknál kínált lítium-ionos akkumulátor (78 Ah) megléte, amelynek esetlegesen fellépő hidegindítási problémáit remélhetőleg megoldott a Mercedes-Benz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!