Mercedes G osztályból vásárolt be a svájci hadsereg

A Mercedes–Benz G osztály már eredeti céljait tekintve is a hadsereg kiszolgálására készült 1979-ben. Most a svájci hadsereg rendelt belőle.

Csizsek Ádám
2013. 07. 27. 18:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A svájciak választása a G 300 CDI modellre esett, amellyel a terepes feladatok elvégzését eddig tűrő Puch 230 GE példányokat kívánják leváltani. A G osztály gyakorlatilag a Puch ikertestvére, ám technikailag jóval fejlettebb nála, így a sereg bizonyosan jól jár a cserével. A hivatalos közlemény szerint a beszerzési eljárást alapos tesztelések előzték meg, amelyek során a szakértők három modell közül választották ki legalkalmasabbként a csillagos gépet.

Az illetékesek szerint a G 300 CDI jól bizonyította rátermettségét, robusztus, megbízható technikája ugyancsak jó pontokat ért, az egyszerűen használható komponensek szintén sokat nyomtak a latban. A tesztjárműveket alapos próbatételnek tették ki: vad terepen, hegyi szakaszokon és alacsony hőmérsékleten is faggatták, s e feladatokból természetesen a gyalogság sem maradt ki, hiszen a járműveknek velük is együtt kell majd működniük.

A közbeszerzés eredményeképp a járművek 75 százaléka négyüléses, ötajtós modellként érkezik, a fennmaradó 25 százalékot egyéb különféle változatok adják. Az új flottát a hadsereg elsősorban személyek és felszerelés szállítására használja majd, a lehető legváltozatosabb körülmények között.

A G 300 CDI mozgatásáról a hathengeres, OM 642 kódú háromliteres dízelmotor gondoskodik 3800-as percenkénti főtengelyfordulaton leadott 184 lóerővel és már 1600-tól rendelkezésre álló 400 newtonméter nyomatékcsúccsal. A Gälendewagenként (magyarul terepjáró) is említett példányok 160 km/h-ig gyorsulhatnak, a váltásról ötfokozatú automata egység gondoskodik.

A seregnek szánt verziók hasmagassága 21 centiméter, a gázlómélység pedig 60 centi. A terepen boldogulást a 64 százalékos maximális kapaszkodási szög, valamint a három differenciálzárral és felezővel felvértezett állandó összkerékhajtás biztosítja.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.