Mérges kisautó olcsón: Európába jön a Chevy Aveo RS

A Chevrolet Aveo legsportosabb változata Sonic RS modellnéven már idestova másfél éve kelleti magát az Egyesült Államokban, a fiatal vásárlók örömére.

Vajda János
2013. 07. 18. 11:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amennyiben ez valóban így történik, szinte biztos, hogy Magyarországon is megvásárolható lesz a koreai–amerikai Chevy, amely minden bizonnyal a legjobb ár/érték arányú sportos kisautó lehet. Sajnos hazánkban a fiatalok továbbra is messze vannak attól, hogy 4 millió forint környékén vehessenek maguknak kocsit, de az Aveo RS ettől még megtalálhatja a célközönségét – már amennyiben tényleg megérkezik.

A kiszivárgott képen állítólag már az európai modell látható, amely szinte mindenben megegyezik tengerentúli testvérével. A négy méternél kicsivel hosszabb, tágas és praktikus modell kizárólag öt ajtóval elérhető.

S hogy miről is van szó, ha benézünk a lemezek alá? Az RS kivitel motorházteteje alatt az Opel jól ismert 1,4 literes, turbós, 140 lóerőre és 200 newtonméterre képes négyhengeres benzines egysége dolgozik majd, amelynek kvalitásai ugyan távol állnak a kategória legizmosabb, 200-210 lóerő körüli tagjaitól, ám az Aveo teljesen más ligában játszik. A hatfokozatú kézi váltóval együttműködve különben bőven korrekt menetteljesítményeket biztosít a motor: a viszonylag kicsi, 1,2 tonna körüli tömegnek köszönhetően 9 másodpercen belüli nulla–százas sprintidőre és 200 km/h-s végsebességre számíthatunk, hat liter körüli gyári átlagfogyasztás mellett.

Szerencsére nem csak a hajtáslánchoz nyúltak a mérnökök: az ültetett futómű keményebb rugókkal és feszesebb lengéscsillapítókkal operál, a kormányzás állítólag közvetlenebb lesz, a 17 hüvelykes kerékgarnitúra pedig nem csak a megjelenésen dob, de precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is biztosít. Természetesen apróbb belső és külső optikai elemek – mint például a krómozott kettős kipufogó vagy a sportosabb ülés és kormány – is hirdetik a típus RS voltát.

Ha megérkezik hazánkba, remek ajánlattá válhat a használható méretű városi vagányok között.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.