Amennyiben ez valóban így történik, szinte biztos, hogy Magyarországon is megvásárolható lesz a koreai–amerikai Chevy, amely minden bizonnyal a legjobb ár/érték arányú sportos kisautó lehet. Sajnos hazánkban a fiatalok továbbra is messze vannak attól, hogy 4 millió forint környékén vehessenek maguknak kocsit, de az Aveo RS ettől még megtalálhatja a célközönségét – már amennyiben tényleg megérkezik.
A kiszivárgott képen állítólag már az európai modell látható, amely szinte mindenben megegyezik tengerentúli testvérével. A négy méternél kicsivel hosszabb, tágas és praktikus modell kizárólag öt ajtóval elérhető.
S hogy miről is van szó, ha benézünk a lemezek alá? Az RS kivitel motorházteteje alatt az Opel jól ismert 1,4 literes, turbós, 140 lóerőre és 200 newtonméterre képes négyhengeres benzines egysége dolgozik majd, amelynek kvalitásai ugyan távol állnak a kategória legizmosabb, 200-210 lóerő körüli tagjaitól, ám az Aveo teljesen más ligában játszik. A hatfokozatú kézi váltóval együttműködve különben bőven korrekt menetteljesítményeket biztosít a motor: a viszonylag kicsi, 1,2 tonna körüli tömegnek köszönhetően 9 másodpercen belüli nulla–százas sprintidőre és 200 km/h-s végsebességre számíthatunk, hat liter körüli gyári átlagfogyasztás mellett.
Szerencsére nem csak a hajtáslánchoz nyúltak a mérnökök: az ültetett futómű keményebb rugókkal és feszesebb lengéscsillapítókkal operál, a kormányzás állítólag közvetlenebb lesz, a 17 hüvelykes kerékgarnitúra pedig nem csak a megjelenésen dob, de precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is biztosít. Természetesen apróbb belső és külső optikai elemek – mint például a krómozott kettős kipufogó vagy a sportosabb ülés és kormány – is hirdetik a típus RS voltát.
Ha megérkezik hazánkba, remek ajánlattá válhat a használható méretű városi vagányok között.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!