A mérnökök a gyártó szerint sokat dolgoztak azon, hogy valóban erőteljes, mégis kifinomult eredményt hozzanak létre. A legfontosabb talán minden részlet közül, hogy igyekeztek a turbólyukat eltüntetni – ezt egy kevesebb csövet használó, újfajta szívórendszerrel érték el.
A Cadillac elmondása szerint mintegy 60 százalékkal csökkentették a szívórendszer össztérfogatát a hagyományos rendszerekhez viszonyítva. Ahogy a videofelvételen is látszik, az új turbómotoron jóformán hiába keresünk klasszikus értelemben vett, az autó orrára szerelt töltőlevegő-visszahűtőt, a nagy radiátor helyett a motor tetején egy kisebb méretű hőcserélő tölti be az intercooler szerepét.
Az ötletről Richard Bartlett, a Cadillac vezető tervezőasszisztense beszélt: „Azzal, hogy nagyon rövid utat hagytunk a turbófeltöltők és a szívósor között, a kompresszorkerekek képesek a levegőt a szívócsőből szinte közvetlenül a töltőlevegő-hűtőn átnyomni. Mindez sokkal jobb reakciókat idéz elő, a vezető igénye esetén azonnal megjön az erő.”
A motor alapesetben 410 lóerő, valamint 500 Nm leadására lesz képes, míg a VSport változatokban már 420 lóerő és 583 Nm áll majd rendelkezésre. Mindkét, az új 3,6 literes V6-ossal szerelt újdonság ősszel kerül a szalonokba.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!