Az említett cél érdekében a Pirelli a Noise Cancelling System névre hallgató zajcsökkentési technológiával szerelte az Audinak szánt gumikat, amelyeket a németek nagy teljesítményű modelljeikre szánnak. Lényegében arról szól a fáma, hogy a gumi belső részére egy réteg poliuretánt visznek fel, amely az abroncsban lévő levegőtől származó hangokat hivatott eliminálni. Azzal, hogy már a forrásánál szüntetik meg a nem kívánatos hangokat, a kormányoszlopon át az utastérbe jutó zajoknak is búcsút lehet inteni.
Persze kérdéses, hogy a Pirelli újdonságai az új eljárást követően veszítenek-e tapadási képességeikből, továbbá el tudják-e viselni ugyanazt a szintű az oldalirányú erőt, mint hagyományos társaik. További érdekes részlet, hogy az Audi miért pont az RS6, valamint RS7 modelljeire szerelné fel opcionálisan az olaszok csendesebb gumijait.
Talán ésszerűbb lépés lett volna a néma abroncsokat az amúgy sem vérszegény, de hétköznapibb modellekhez elérhetővé tenni, ott nagyobb létjogosultsága lenne csendesebb futást biztosító a terméknek. Méréseink szerint ugyanis az Audi legkeményebb versenyzői még a combos erőforrás ellenére is roppant halnak bizonyultak.
A Pirelli első körben a 21 colos felnikre szerelt, 275 és 285 mm széles abroncsokat szállítja a németeknek, arról azonban nem kaptunk információt, hogy az Audin kívül más alkalmazza-e majd a csendesebb abroncsokat elsőszerelésű gumiként, illetve a Pirelli arról sem szólt, hogy a későbbiekben elérhetővé teszi-e a technológiát más méretben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!