Ősszel jön a hálózatról tölthető Mercedes S osztály

A legfrissebb információink szerint már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozhat az új S osztály hálózatról tölthető hibrid verziója.

Szabó Péter
2013. 07. 08. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

De mit is fog tudni, hogy a gyári ciklus szerinti 3,1 liter/100 km-es fogyasztású Porschénél is takarékosabb legyen? Egyelőre még csak homályos részletek körvonalazódtak ezzel kapcsolatban, de annyi biztos, hogy V6-os benzinmotort találunk majd benne a tekintélyes teljesítményű elektromos hajtásláncon felül. A csomagtartó mérete az akkumulátorcsomag miatt kisebb lesz, de így is szinte makulátlan használhatóságot ígérnek.

Innentől kezdve két utat járhat a Mercedes–Benz. Egyrészről a hajtáslánc hatékonyságát csiszolhatják, amelyre a 3,5 literes motor lenne jobb megoldás az új, háromliteres, turbós benzinessel ellentétben, ami 306 ellenében 333 lóerős teljesítményével hiába éri el a Panamera teljesítményét, 7 deciliterrel többet is fogyaszt szívó alternatívájánál. Igaz, egy hajszállal még így is takarékosabb, mint az Audi-féle kompresszoros V6. Ám, ha így jár el a gyártó, a hajtáslánc összteljesítménye lenne szerényebb a Porschénél vagy mondjuk a Lexus LS600h-nál.

 

Emiatt – valamint az 500-as hibrid elnevezés okán is – valószínűbb az egyébként is újabb, feltöltött erőforrás használata. Ekkor pedig az elektromos hatótáv fokozásával lehet fogyasztásban lejjebb menni (legalábbis teljes feltöltéssel, a ciklus adatainak megfelelően), ennek megfelelően pedig közel 40 kilométeres károsanyag-kibocsátás nélküli autózásra számíthatunk. Legyen bárhogy is, az előzetes források 3 l/100 km-es adatot emlegetnek, vagyis a differencia valóban csak hajszálnyi lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.