Az elmúlt évtizedben már mindenki megtanulhatta, hogy a kínai piacban rejlő óriási potenciálnál csak a kínai luxusban van nagyobb lehetőség. Hiába alacsony az átlagkereset Földünk legnépesebb országában, a vagyon aszimmetrikus megoszlása és a magas népességszám hihetetlen keresletet indukál a luxuscikkek, így pedig az autók iránt. A legfelsőbb szegmens – például a Rolls-Royce, a Ferrari vagy a Bentley – eladásának egyik tartóoszlopát máris Kína adja, a prémium gyártók pedig még nagyobb részarányra számítanak.
A piac jelenlegi legaktívabb résztvevője az Audi és a BMW. Előbbi még a 90-es években érkezett meg a kínai piacra, rögtön néhány 100-as és 200-as modellt adva kormányzati használatra, hogy az ottani vezetők félhivatalos autója is négykarikás legyen. A bajorok már később érkeztek, a Brilliance-szal szövetkezve, de teljes erejüket most kezdik megmutatni a nyújtott 3-assal és az X1-gyel. Miért a szövetség és a nyújtás? Kína gazdasági és politikai berendezkedése miatt csak helyi vállalatokon keresztül enged autót forgalmazni (gyártani), a minél nagyobb autónak pedig társadalmi jelentősége van.
A Mercedes az E és a C osztályt, valamint a GLK-t forgalmazza a Beijing Autóval közösen, de egyelőre a kínálat nagy részét a nagy hengerűrtartalmú motorok adják, melyek viszont nem olyan népszerűek az ottani vásárlók körében. Az utóbbi években Kína felfedezte magának a turbót; az igényeket pedig az Audi és a BMW jól ki tudja elégíteni – jellemzően 1,8 és 2 liter közötti motorokra van igény. A kínai kezekben jó lapokkal induló Volvo rögtön 2 gyárat telepít a hatalmas országba, ahol évi 300 000 jármű gyártását tervezik: többek között a friss XC60 és a nyújtott S60 készül majd ott – utóbbi már augusztustól. Az elkövetkezendő néhány évben 4 új modellel robbant majd a Volvo Kínában.
A Chang’an-DS szövetség keretében a Citroën DS palettája (DS3, DS4, DS5) érkezik meg a kontinensnyi országba. Az új gyár első körben 200 000-es termeléssel nyit, amely a DS5 gyártásának megkezdésével 250 000-re emelkedik szeptemberben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!