Rakétát gyújt versenyképes elektromos autójával a BMW

A hétvégét ismét egy elektromos autóval volt alkalmunk eltölteni, ami újra megerősítette bennünk azt a meggyőződést, hogy a technológia életképes.

Sütő Zsolt
2013. 07. 19. 11:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autógyártók azonban a felfutási és fejlesztési időszakban sem tekinthetnek el attól, hogy az innovációk promóciója és azok mindennapokban való felbukkanása elengedhetetlenül szükséges. Igaz ez akkor is, ha a viszonylag kis értékesítési volumen okán a piaci bevezetés esetleg veszteségessé válik, s igaz ez akkor is, ha a cégeknek további áldozatokat is vállalniuk szükséges.

Létezik azonban egy „brand”, ami teljes körű szolgáltatásokat készül nyújtani, s túllát a kezdeti problémák gátján. Kétségtelen ugyanis, hogy a mobilitási igények gyarapodásával, valamint az út jellegű infrastruktúra területi korlátaival az egyéni közlekedés a jelenlegi formájában nem képes a fenntartható fejlődésre.

 

Márpedig a mobiltelefonok „bummjához” hasonló, törvényszerűen bekövetkező forradalom során az áll majd a középpontban, aki az intelligens járműrendszerekkel kapcsolatos szolgáltatásokban, valamint az egyéni és a közösségi közlekedés integrációjában egyaránt érvényesülni lesz képes. A vízió megvalósulásához persze csak kis lépésekben lehetséges közeledni, de a BMW i divíziójának kezdeményezései mégis szép példát mutatnak. A napokban részletesen bemutatott, vadonatúj i3 modell ugyanis talán egyedüliként lesz képes arra, hogy az elektromos autózást igazán populárissá tegye, ehhez azonban a típus forgalmazásánál annak hátulütői okán sokkal többre lesz szükség.

Erre reagálva a szakemberek egy átfogó szolgáltatási csomag kidolgozásán munkálkodnak, melynek részeként az elektromos autó vásárlói évente néhány nap erejéig ingyenesen kölcsönözhetnek például egy 5-ös BMW-t. A megoldással a gyáriak természetesen egy olyan űrt kívánnak befoltozni, amit a rétegmodellnek tekinthető i3 szerény hatótávolságával hagy maga mögött.

 

Az ötlet kiváló, hiszen a felhasználók szürke mindennapjai során ügyesen állhat helyt a villanyos modell, ami azonban kevéssé alkalmas az egyszer-egyszer esedékes üdülések, nyaralások, síelések támogatására, így viszont ezek a fenntartások akár semmissé is válhatnak.

Az okos projekt része továbbá a típus autómegosztási programba történő bevonása is, amivel az innovációt a „Drive Now” szolgáltatások útján további 14 ezer ügyféllel lenne lehetséges megismertetni, így rombolva le az esetleges negatív sztereotípiákat. Arról pedig, hogy minket vajon meg tudott-e győzni egy hazánkban is kapható elektromos autó, hamarosan rekorddöntési kísérletünkről szóló beszámolónkban adunk hírt

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.