Az autógyártók azonban a felfutási és fejlesztési időszakban sem tekinthetnek el attól, hogy az innovációk promóciója és azok mindennapokban való felbukkanása elengedhetetlenül szükséges. Igaz ez akkor is, ha a viszonylag kis értékesítési volumen okán a piaci bevezetés esetleg veszteségessé válik, s igaz ez akkor is, ha a cégeknek további áldozatokat is vállalniuk szükséges.
Létezik azonban egy „brand”, ami teljes körű szolgáltatásokat készül nyújtani, s túllát a kezdeti problémák gátján. Kétségtelen ugyanis, hogy a mobilitási igények gyarapodásával, valamint az út jellegű infrastruktúra területi korlátaival az egyéni közlekedés a jelenlegi formájában nem képes a fenntartható fejlődésre.
Márpedig a mobiltelefonok „bummjához” hasonló, törvényszerűen bekövetkező forradalom során az áll majd a középpontban, aki az intelligens járműrendszerekkel kapcsolatos szolgáltatásokban, valamint az egyéni és a közösségi közlekedés integrációjában egyaránt érvényesülni lesz képes. A vízió megvalósulásához persze csak kis lépésekben lehetséges közeledni, de a BMW i divíziójának kezdeményezései mégis szép példát mutatnak. A napokban részletesen bemutatott, vadonatúj i3 modell ugyanis talán egyedüliként lesz képes arra, hogy az elektromos autózást igazán populárissá tegye, ehhez azonban a típus forgalmazásánál annak hátulütői okán sokkal többre lesz szükség.
Erre reagálva a szakemberek egy átfogó szolgáltatási csomag kidolgozásán munkálkodnak, melynek részeként az elektromos autó vásárlói évente néhány nap erejéig ingyenesen kölcsönözhetnek például egy 5-ös BMW-t. A megoldással a gyáriak természetesen egy olyan űrt kívánnak befoltozni, amit a rétegmodellnek tekinthető i3 szerény hatótávolságával hagy maga mögött.
Az ötlet kiváló, hiszen a felhasználók szürke mindennapjai során ügyesen állhat helyt a villanyos modell, ami azonban kevéssé alkalmas az egyszer-egyszer esedékes üdülések, nyaralások, síelések támogatására, így viszont ezek a fenntartások akár semmissé is válhatnak.
Az okos projekt része továbbá a típus autómegosztási programba történő bevonása is, amivel az innovációt a „Drive Now” szolgáltatások útján további 14 ezer ügyféllel lenne lehetséges megismertetni, így rombolva le az esetleges negatív sztereotípiákat. Arról pedig, hogy minket vajon meg tudott-e győzni egy hazánkban is kapható elektromos autó, hamarosan rekorddöntési kísérletünkről szóló beszámolónkban adunk hírt
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!