Sorozatgyártásba kerül a Range Rover Evoque Cabrio

A Range Rover Evoque sikerében nagy szerepe van annak a sokszor merésznek tűnő útkeresésnek, ami az indiai Tata irányítása alatt a márka sajátjává vált.

Szabó Péter
2013. 07. 21. 16:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bátorság szép eredményeket hozott, hiszen a vaskalapos vezetés sikertelensége utáni fiatalos lendület sokat lökött a korábban döcögő szekéren, s az új típusból már az eladások első évében 88 ezer darab rótta az utakat, s azóta is további súlyos tízezrek találtak gazdára, nagyrészt új ügyfeleket hozva a márkához. Ezek után pedig az sem meglepő, ha a tervezők nagyobb bátorsággal nyúlnak a ceruzához annak érdekében, hogy egyrészt magukra tereljék a közvélemény figyelmét, másrészt, hogy újabb vásárlói rétegeket szólítsanak meg.

E célokat szolgálja az Evoque nyitott tetejű koncepciójának bemutatása is, mely a 2012-es Genfi Autószalonon kelt nagy feltűnést. „Csupán tiszta formatervezői szemmel nézve, az Evoque drámai vonalait használtuk egy roppant jellegzetes, vonzó ötlet elkészítéséhez” – mondta Gerry McGovern, a Land Rover tervezői csoportjának vezetője.

 

A háromajtós változatra építkező prototípus sziluettje megdöbbentő, hiszen a kabriók kecsessége helyett itt szokatlanul zömök formák dominálnak. Az automatikusan nyíló/záródó ponyvatetőt sikerült ügyesen elrejteni a hátsó ülések mögött, így a praktikum alig szenvedett csorbát.

Néhány hete a Land Rover márkafőnöke jelentette ki, hogy nagyon közel állnak a sorozatgyártással kapcsolatos döntés meghozatalához. A legfrissebb információk pedig már arról számolnak be, hogy zöld utat kapott a kabrió.

 

A háromajtós típus lemezei alatt a már ismert benzines és dízel hajtásláncok teljesítenének szolgálatot, melyekhez ezúttal már a ZF új, kilencfokozatú automatája kapcsolódna. A vételár tekintetében 10-15 százalékot licitálna kupé felmenőjére. A gyártás 2014-ben kezdődik – mi úgy számolunk, hogy a jövő szeptemberi Párizsi Autószalonon találkozhatunk majd a végleges kiadással.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.