Sportosság és praktikum: ötajtós Suzuki Swift Sport

Amikor tavaly októberben beszámoltunk Olvasóinknak az egy példányban legyártott ötajtós Swift Sport koncepcióról, csak álomnak tűnt a szériagyártás.

Vajda János
2013. 07. 12. 6:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Viszont szerencsére tévedtünk, a Suzuki pedig bejelentette, sőt rögtön hivatalosan be is mutatta az ötajtós Swift Sportot. Máskor hosszú-hosszú ideig nem hallunk a „mi autónkról”, most viszont egy hónapon belül immár harmadszor jelenthetünk be újdonságot a Swift háza tájáról, a június közepén leleplezett ráncfelvarrás és az összkerekes verzió megjelenése után, amelyről épp ma adtunk hírt.

Bizonyára nem meglepő, hogy a technika teljes egészében a háromajtós kiviteltől érkezik, amelyet nemrégiben mi is vallatóra fogtunk egy teszt keretében, a típus pedig igazán jól vizsgázott. A háromajtós listaárából nem nehéz kitalálni, hogy biztosan ötmillió forinton belül marad a praktikusabb Sport, s az érte kért összeg korántsem nevezhető kidobott pénznek.

A hatfokozatú kézi váltóval párosított, 136 lóerős, 1,6 literes szívómotor és a sportos külső, valamint a 17 colos könnyűfém felnik és az enyhén sportosabbra hangolt futómű mellett ugyanis bőséges felszereltséget is kapunk. A kényelmes sportülések és a vörös kontrasztvarrással ellátott, bőrborítású kormánykarima/váltókar ugyanúgy az alapfelszerelés része, mint a kulcs nélküli rendszer, az USB-csatlakozó, a hét légzsák, az ESP, a hátsó tolatóradar, az automata légkondicionáló, a Bluetooth-os telefonkihangosító, a tempomat és az ülésfűtés.

A várhatóan 4,89 millió forintos árba különben a metálfényezés is beletartozik, az ötajtós kivitel érkezésével pedig egy új szín is is megjelent a palettán: a fiatalos és sportos kék (Boost kék metál) a cikkben látható fotókon is visszaköszön. A háromajtós mérési eredményiből kiindulva a 136 lóerős, igencsak virgonc motor 8 másodperc körüli 0–100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé közel 200 km/h-s végsebesség mellett, ráadásul mindehhez igazán baráti, 6,4 liter/100 km-es gyári átlagfogyasztás társul, ami a valóságban sem sokkal magasabb.

Az egyedüli komolyabb kompromisszumot mindössze a 211 literes alaptérfogatú, 892 literre bővíthető csomagtartó jelenti a 3,9 méter hosszú és alig több mint 1 tonnás élményautó esetében. Bizonyára rövidesen megkezdődik a hazai forgalmazás, arra pedig különösen büszkék lehetünk, hogy a sajátunknak tekinthetjük ezt az apró méregzsákot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.